۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۴۵۵۹۹۵
مدیر حوزه علمیه قزوین:

قرآن کریم بهترین کتاب تحقیق است

مدیر حوزه علمیه قزوین بهترین کتاب تحقیق را قرآن کریم دانست و با اشاره به اینکه تاکنون کتابی نظیر قرآن نیامده و نخواهد آمد، گفت: قرآن بهترین کتاب تحقیق است که هر کسی از آن دور افتد هرگز محقق نمی شود.
حجت الاسلام علی عباسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه علمیه قزوین ظهر امروز در مراسم اختتامیه اولین دوره جشنواره علامه حلی استان قزوین که با حضور اساتید و طلاب حوزه علمیه قزوین در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، با اشاره به اهمیت پژوهش و کشف حقیقت، گفت: هدف از آمدن ما به این دنیا این بوده است که به حقیقت برسیم پیامبران زیادی برای بشر آمدند تا کشف حقیقت کنند و آن را میان عموم مردم گسترش دهند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پژوهش جلوه‌ای از علم است که تنوع موضوعات در سطح گسترده را به همراه دارد، افزود: در پژوهش نسبت به هر مطلبی عمق آن موضوع مورد نظر قرار می‌گیرد، در روایات دینی هم به این نکته توجه زیادی شدن است که پژوهش بابی از ابواب علم شمرده شده است.

مدیر حوزه علمیه قزوین در ادامه با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم(ص) درباره جایگاه علم و دانش، اظهار کرد: علم هزار باب دارد که از هر بابی هزار در باز می‌شود، این امر هم سطوح ظاهری علم را در بر می‌گیرد و هم عمق آن را، حضرت امیر(ع) در عبارتی فرموده‌اند من به راه‌های آسمان از راه‌های زمین آشناترم.

وی در ادامه با بیان اینکه فرمایش آن حضرت نشان دهنده گستردگی علم آن بزرگوار است، ابراز کرد: حضرت امیر(‌ع) در کلام دیگری می‌فرمایند که من در سینه خود علومی دارم که اگر برای شما بازگو کنم بر خود می‌لرزید مانند لرزیدن طناب دلو.

قرآن کریم بهترین کتاب تحقیق است

حجت الاسلام عباسی در ادامه بهترین کتاب تحقیق را قرآن کریم دانست و با اشاره به اینکه تاکنون کتابی نظیر قرآن نیامده و نخواهد آمد، تصریح کرد: قرآن بهترین کتاب تحقیق است که هر کسی از آن دور افتد هرگز محقق نخواهد شد، هر کس با رویکرد بیگانگان و غربی‌ها با هر اصلی از اصول وارد شود اما با تفکر قرآن آشنا نشد او هرگز محقق نخواهد شد.

وی در ادامه اضافه کرد: یکی از دلایلی که انسان به واسطه دور ماندن از قرآن توفیق محقق شدن خود را از دست می‌دهد خود آیه قرآن است که می‌فرماید آیا در قرآن نمی‌اندیشند یا بر قلب‌های آنها قفل‌هایی زده شده است، این آیه ظهور به دلالت مطابقی دارد که انسان در هر حالی باید متفکر در قرآن باشد.

حجت الاسلام عباسی در ادامه با بیان اینکه قرآن بطونی دارد که تعبیرات در مورد آن بطون متفاوت است، خاطرنشان کرد: خود این مطلب اشاره صریحی دارد بر اینکه قرآن یک کتاب تحقیقی است، عده ای تنها به لایه‌های ظاهری قرآن اکتفا می‌کنند باید بدانیم که در عالم هستی مانند این کتاب نیامده و نخواهد آمد.

وی در پایان گفت: انسان اگر بخواهد اهل تحقیق و پژوهش باشد باید تمام موضوعات خود را با محوریت قرآن انجام دهد، در این صورت آن پژوهش حقیقی و الهی خواهد بود./873/202/ب2

ارسال نظرات