۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۴۵۵۸۰۸
حجت الاسلام پرورش:

دشمن به دنبال ایجاد فاصله بین مردم و رهبری است/ کارکنان نیروهای مسلح از اهداف دشمن هستند

رییس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی مرکزی با اشاره به تلاش دشمن برای پراکنده کردن مردم از گرد ولایت و رهبری، گفت: کارکنان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اهداف بسیار مهم و کلیدی تهاجم فرهنگی دشمن در طرحها و برنامه ریزی‌های دشمنان هستند.
حجت الاسلام پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسن پرورش، صبح امروز در جمع کارکنان فرماندهی و عقیدتی سیاسی پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، ضمن عرض تبریک به مناسبت 24 مهرماه سالروز تشکیل نهاد عقیدتی سیاسی، گفت: استفاده از ابزار قدرتمند هنر در جهت افزایش سطح بصیرت دینی کارکنان و خانواده‌ها بسیار ضروری و لازم است.

 وی در ادامه افزود: قشر مذهبی جامعه ایران در ردیف یکی از گروه‌های هدف استکبار جهانی قرار دارد و دشمنان سعی می کنند این قشر تاثیر گذار و فعال جامعه را با استفاده از تمام ابزار خود، از حول رهبری پراکنده کنند تا بتوانند به اهداف خود در راستای ضربه زدن به انقلاب اسلامی نزدیک شوند.

دفاع از گفتمان انقلاب اسلامی راهکار مقابله با دشمن است

حجت الاسلام پرورش دفاع منطقی و اصولی از گفتمان های انقلاب اسلامی را  یکی از راه‌های مبارزه با این فتنه شوم دشمن دانست و تصریح کرد: دفاع بد از دین به مراتب از دفاع نکردن بدتر خواهد بود، دفاع مستدل و منطقی حضرت زینب کبری (س) بود که پایه های حکومت یزید بن معاویه را پس از حادثه عاشورا لرزاند و خطبه های کوبنده آن حضرت بود که شمارش معکوس برای نابودی حکومت منحوس بنی امیه را آغاز کرد، خداوند در قرآن کریم دستور به جدال احسن داده است و این سیره ائمه معصومین(ع) بوده است.

رییس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، خاطرنشان کرد: کارکنان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اهداف بسیار مهم و کلیدی تهاجم فرهنگی دشمن در طرحها و برنامه ریزی‌های دشمنان هستند، با ایجاد و  تقویت ویژگی‌هایی که خداوند متعال در آیه 29 سوره مبارکه فتح در خصوص رسول اکرم(ص) و یاران ایشان بیان کرده است به راحتی می‌توان مجموعه نیروهای مسلح را از گزند این تهاجمات مصون داشت.

تمام عصبانیت ما باید بر علیه کفار باشد

وی یکی از درس های بسیار بزرگ این آیه را که باید همواره مورد توجه همه کارکنان باشد، جمله «اشداء علی الکفار» دانست و  تصریح کرد: با توجه به این عبارت، تمام بغض و ناراحتی و عصبانیت ما همه باید بر سر کفر باشد، امام خمینی فرموده است هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید و باید این جمله امام و این آیه قرآن کریم همیشه در نظر ما باشد.

حجت الاسلام پرورش، اظهار کرد: دومین درس بزرگی که از این آیه شریفه می آموزیم با توجه به جمله رحماء بینهم، دوستی و محبت بین یکدیگر است و باید سعی کنیم کوچکترین کدورت یا کینه ای بین هم نداشته باشیم و این ویژگی‌ای است که باید از پیامبر اکرم (ص) و یاران او بیاموزیم. 

رییس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی مرکزی سومین ویژگی مورد بحث در آیه 29 سوره فتح را اهل عبادت و خداشناس بودن ذکر کرد و افزود: همه مردم به ویژه کارکنان نیروهای مسلح باید از این ویژگی برخوردار بوده و آن را در خود تقویت نمایند.

وی چهارمین ویژگی  مطرح شده در این آیه را توجه و اهمیت دادن به عنایات الهی برشمرد و تصریح کرد: پنجمین ویژگی که باید در به دست آوردن آن کوشش نمود، عمل کردن به تمامی دستورات دین است و باید این عمل کردن طوری باشد که آثار آن، در ظاهر و باطن انسان و حرکات و سکنات او پدیدار شود.

امیر جوکار: عقیدتی سیاسی در نیروهای مسلح اهمیت ویژه‌ای دارد

در ادامه این مراسم امیر سرتیپ دوم اباذر جوکار، فرمانده پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، ضمن عرض تبریک به مناسبت 24 مهرماه سالروز تشکیل نهاد مقدس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، فعالیت های این نهاد مقدس را ستودنی خواند و گفت: این نهاد که قبل از انقلاب با نام سیاسی ایدئولوژی به فعالیت می‌پرداخت، با فرمان تاریخی  حضرت امام خمینی (ره)  در مهرماه سال 58 به نهاد عقیدتی سیاسی تبدیل شد و حجت الاسلام و المسلمین صفایی به عنوان نخستین مسؤول عقیدتی سیاسی در ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران فعالیت های عقیدتی سیاسی را آغاز کرد و پس از آن، با تشکیل این نهاد در دفتر رهبر معظم انقلاب ساز و کارهای این سازمان تعریف شد و به صورت رسمی در همه یگانهای آجا فعالیتهای رسمی خود را آغاز کرد.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، در ادامه با اشاره به نقش بصیرت افزایی نهاد عقیدتی سیاسی اظهار کرد: نیروهای مسلح که در خط مقدم مبارزه با دشمنان اسلام قرار دارند در این باره از اهمیتی مضاعف برخوردارند و نقش این نهاد در این بصیرت افزایی در سطح کارکنان و خانواده ها بر کسی پوشیده نیست.

عدم حضور حتی یک نفر از ارتش در فتنه گواه فعالیت مفید عقیدتی سیاسی است

وی در ادامه ضمن تقدیر از همه مسؤولان و کارکنان عقیدتی سیاسی، نقش سازمان عقیدتی سیاسی در افزایش معنویت کارکنان را نیز ستودنی دانست و افزود: موضوعی که سبب شد نیروهای مسلح در هشت سال دفاع مقدس در جنگی نابرابر علیه نظام کفر جهانی ایستادگی کنند، بالا بودن سطح روحیه و معنویت بود چرا که با دیدگاه مادی و ابزاری، چنین پیروزی، بسیار بعید بود.

امیر جوکار با تأکید بر نقش فعالیتهای عقیدتی سیاسی در افزایش سطح بینش سیاسی کارکنان، عدم حضور حتی یک نفر از کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران در فتنه سال 88 را گواهی بر مدعا خود دانست و گفت: قطعا چنین بینشی حاصل فعالیت های این نهاد مقدس است که این نقش سازنده عقیدتی سیاسی نیز بر کسی پوشیده نیست./201/1304/ب1

ارسال نظرات