۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۴۵۵۶۹۲
امام جمعه اردبیل:

تکیه بر نیروی ایمان و پیروی از ولی فقیه عامل پیروزی رزمندگان در دوران دفاع مقدس بود

امام جمعه اردبیل، تکیه بر نیروی ایمان و پیروی از ولی فقیه را عامل پیروزی رزمندگان در دوران دفاع مقدس دانست و گفت: این پیروزی با عظمت و ارزش‌های انقلاب اسلامی در قالب معرفی شهدا باید به جوانان منتقل شود.
امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، عصر امروز در دیدار با اعضای ستاد یادواره شهید اسماعیل اعلمی و بزرگداشت 184 شهید ورزشکار استان اردبیل، خاطرنشان کرد: پیشرفت‌هایی که هم اکنون در عرصه‌های هسته‌ای، علمی، فرهنگی و نانو در کشورمان به دست آمده است در سایه خون این شهدای والامقام بوده که ما باید قدردان خون شهدا باشیم.

وی افزود: نسل جدید انقلاب باید بداند که شهدای دفاع مقدس در کمال جامعیت و قابلیت‌های بی‌نظیر خود در جبهه‌های حق علیه باطل حاضر شده و از انقلاب اسلامی ایران دفاع کردند که این روحیه ایثار و شهادت باید در جامعه ترویج شود و شهیدان به عنوان الگوهایی ناب برای جوانان معرفی شوند.

آیت الله عاملی، تصریح کرد:‌ شهدای ورزشکار که روزی برای این کشور در عرصه‌های ورزشی افتخار آفرین بودند، الگوی بسیار مناسبی برای تمامی ورزشکاران هستند که جامعه ورزشی باید با الگو قراردادن رفتار این شهدای ورزشکار در راستای حفظ ارزش‌های و آرمان‌هایی که شهدا به خاطر آنان جان خود را نثار کردند، تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، بیان داشت: در دنیای امروزی، جنگ بر سر معرفی الگوی نامناسب و غربی برای جوانان ایرانی است که باید به بحث الگوسازی توجه جدی داشته باشیم و با معرفی جوانانی مانند شهید اسماعیل اعلمی، نسل جدید انقلاب را با الگوی دینی و ملی آشنا کنیم که چگونه در راه وطن از خون خود گذشته و جان شیرین خود را فدا کردند.

وی بیان کرد: در زمان جنگ 8 سال دفاع مقدس، انقلاب نوپای جمهوری اسلامی ایران دارای کمترین تجهیزات نظامی بود ولی در جبهه مقابل، دشمن از جدیدترین تسلیحات نظامی بهره‌مند بوده و ابرقدرت‌های جهانی نیز از آن‌ها حمایت می‌کردند.

امام جمعه اردبیل، گفت: رزمندگان ایرانی با تکیه بر نیروی ایمان و پیروی از ولی فقیه خود بر دشمن بعثی پیروز شدند که این پیروزی با عظمت و ارزش‌های انقلاب اسلامی در قالب معرفی شهدا باید به جوانان منتقل شود.

وی با بیان اینکه امروز آحاد جامعه، امنیت، آرامش و آسایشی که در کشور دارند مدیون خون شهدا هستند، افزود: باید با فعالیت‌های فرهنگی یاد و نام شهدا را زنده نگه داریم تا فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر در جامعه ترویج یابد./937/202/ب3

ارسال نظرات