۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۴۵۵۳۶۵
استاد حوزه و دانشگاه:

بانوان زینبی تداوم‌دهندگان نهضت کربلا هستند

استاد حوزه و دانشگاه بجنورد با بیان اینکه بانوان عزادار امام حسین(ع) در واقع تداوم‌دهندگان نهضت عاشورا و کربلا هستند، گفت: بانوان با تربیت فرزندان صالح و حسینی، رسالت زینبی خود را ایفا می‌کنند.
فرشته تختی - تجمع رهروان زینبی تجمع رهروان زینبی در بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، فرشته تختی، استاد حوزه علمیه و دانشگاه بجنورد شامگاه جمعه در تجمع «رهروان زینبی» که همزمان با دوازدهم محرم با شرکت بانوان عاشورایی در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار شد، با اشاره به مصیبتهای زینب کبری(س) در واقعه عاشورا، اظهار کرد: این بانوی بزرگوار با عمل خود تکمیل‌کننده نهضت کربلا شد.

وی با بیان اینکه تجمع بانوان عاشورایی با هدف لبیک گفتن و اعلام حمایت آنها از بزرگ بانوی صحرای کربلا است، اضافه کرد: بانوان عزادار امام حسین (ع) به تبعیت از حضرت زینب (س) رسالت خود در قبال نهضت کربلا و قیام عاشورا را ایفا می‌کنند.

به گفته این کارشناس مسائل خانواده، در واقع بانوان عاشورایی با به دنیا آوردن و تربیت فرزندان پاک، صالح و پیرو مکتب امام حسین (ع)، رسالت زینبی خود را ادا خواهند کرد.

خانم تختی خاطرنشان کرد: مادران متعهد و زینبی جامعه با تربیت فرزندانی متعهد و حسینی اجازه نمی‌دهند تا یزیدیان این زمان به ارزشها و باورهای اصیل اسلامی حمله کرده و آسیب برسانند؛ ازاین‌رو کار و نقش آنها بسیار باارزش است.

وی با اشاره به اینکه تجمع رهروان زینبی معنادار و دارای پیام روشنی است، اضافه کرد: بانوان با تجمع خود بار دیگر با حضرت زینب (س) تجدید پیمان می‌کنند که همچنان پاسدار حریم بزرگ بانوی دشت کربلا باشند.

خانم تختی که همسر حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد است، تصریح کرد: بانوان زینبی در کنار مدافعان حرم قرار دارند و همان‌گونه که این مدافعان با فداکاری و ایثار از حرم حضرت زینب (س) دفاع می‌کنند، بانوان عزادار هم از حریم این بانوی بزرگ حراست می‌کنند.

وی با بیان اینکه کربلا و عاشورا نمایشگاه سخاوت بوده و در این میان بانوان باایمان و آگاه دشت کربلا نماد بزرگی، پاکی و ایستادگی هستند، افزود: نقش بانوان در حماسه عاشورا و تداوم آن بسیار بزرگ بود به‌گونه‌ای که اگر نقش‌آفرینی بزرگ بانوی صحرای کربلا نبود شاید امروز موضوع عاشورا و محرم با این کیفیت مطرح نبود.

خانم تختی با اشاره به اینکه در زمان واقعه عاشورا زنان منفی و مثبت وجود داشتند که در دو جبهه حق و باطل‌ نقش‌آفرینی می‌کردند، اضافه کرد: امروز هم دو جبهه حق و باطل روبروی هم قرار داشته و زنان باایمان و همسران شهدای مدافع حرم، یاری کننده همسران خود در مبارزه حق علیه باطل هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: باید زنان امروز جامعه ما در برابر دو نقشه دشمنان شامل پایین آوردن جایگاه مادری و تبدیل کردن فرزندآوری به یک ضدارزش هوشیار باشند و فریب دشمنان را نخورند.

گفتنی است، تجمع رهروان زینبی در مرکز خراسان شمالی با شرکت بانوان عاشورایی و با سخنرانی فرشته تختی و مداحی محمدنیا برگزار که در آن افزون بر عزاداری و نوحه‌خوانی، از همسران و مادران شهدای مدافع حرم استان تجلیل شد./9314/202/ب2

ارسال نظرات