۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۴۵۵۱۴۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

برجسته‌سازی سبک و سیره شهدا سبب انتقال آرمانهای انقلابی به نسل جوان می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: برجسته کردن سبک و سیره شهدا سبب انتقال آرمانها و ارزشهای انقلاب به جوانان و نوجوانان و الگوپذیری نسل جدید از شهدا می‌شود.
حجت الاسلام یعقوبی

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به برگزاری کنگره 3 هزار شهید استان همزمان با سالگرد ایام سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی، اظهار کرد: باید این کنگره بزرگ به صورت کیفی و درخور شأن شهدای گرانقدر استان برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه به‌ منظور برگزاری کنگره 3 هزار شهید خراسان شمالی فعالیتهای مناسبی صورت گرفته است، ادامه داد: در این رابطه اخیراً خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدیم و ایشان تأکید کردند که بایستی به این‌گونه کنگره‌ها و یادواره‌های شهدا عمق دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: بنا به تأکید رهبری نباید در برگزاری کنگره‌های شهدا به اجرای کارهای ظاهری بسنده کنیم؛ بلکه لازم است به‌ گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام کنیم که خروجی این برنامه‌ها ماندگاری فرهنگ انقلابی و انتقال آرمانها و ارزشهای شهدا باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی ادامه داد: باید آرمانهای شهدا را در نظر گرفته و توجه کنیم که چه انگیزه‌ای سبب شد تا این بزرگواران با عشق و علاقه فراوان به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافته و جان خود را فدا کنند.

وی با تأکید بر اینکه در کنگره‌ها و یادواره‌های شهدا باید سبک و سیره زندگی این بزرگواران را برای مردم برجسته کنیم، خاطرنشان کرد: برجسته‌سازی مناسب سبک زندگی و آرمانهای شهدا سبب می‌شود تا نسل جوان ما از این بزرگواران الگو گرفته و راه آنها را ادامه دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با قدردانی از عوامل و متولیان برگزاری کنگره بزرگ 3 هزار شهید خراسان شمالی، اظهار کرد: برگزاری این آیین فضای معنوی، معطر و مقدس ویژه‌ای را در استان ایجاد خواهد کرد.

به گفته رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی، در فضایی که برگزاری کنگره 3 هزار شهید استان ایجاد می‌کند، آسیبها و ناهنجاریهای اجتماعی کاهش یافته و روزنه مناسبی برای تزکیه نفس و هدایت انسانها ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از سوی دیگر گرامیداشت یاد و خاطره شهدا سبب ایجاد نشاط، امید و شور و شعور انقلابی در جامعه می‌شود، تصریح کرد: شهدا مایه برکت و افتخار در جامعه بوده و همه ما مدیون رشادتها و ایثار آنها هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: امنیت، اقتدار و عزت امروز ایران اسلامی مدیون فداکاریهای شهدا و جانبازان در هشت سال دفاع مقدس است؛ از این‌ رو کمترین کار ما برگزاری کنگره و یادواره شهدا است تا از این طریق دنباله‌رو آرمانها و اهداف این بزرگواران باشیم.

گفتنی است، استان خراسان شمالی دارای حدود 3 هزار شهید، 6 هزار و 613 جانباز و 33 هزار رزمنده است که در سالهای دفاع مقدس برای حراست از کشور و نظام جان‌فشانی کردند.

کنگره 3 هزار شهید استان خراسان شمالی، همزمان با ایام سفر رهبر معظم انقلاب به این استان در مهرماه سال 91، از بیست و چهارم تا بیست و هفتم مهرماه جاری در بجنورد برگزار می‌شود.

در مدت‌زمان برگزاری این کنگره شهدا، چهار اجلاسیه شهدا شامل اجلاسیه ویژه بانوان، اجلاسيه ویژه دانش آموزان و فرهنگيان، اجلاسيه ویژه دانشجویان، اساتيد و طلاب و اجلاسيه ایثارگران، جانبازان، خانواده شهدا و عموم مردم برگزار می‌شود.

لازم به یادآوری است، 72 تن از شهدای استان خراسان شمالی در زمان شهادت طلبه و روحانی بودند که به نسبت جمعیت این قشر در زمان جنگ تحمیلی در استان، جامعه روحانیان و طلاب خراسان شمالی در طول هشت سال دفاع مقدس پیشگام جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بوده و بیشترین شهدا را تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند./9314/302/ب2

ارسال نظرات