۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۴۵۵۰۶۵
همزمان با عاشورای حسینی؛

فریاد «لبیک یا حسین» در سراسر ایران اسلامی طنین انداز شد/ اقامه باشکوه نماز جماعت ظهر عاشورا

همزمان با عاشورای حسینی مردم سوگوار شهرهای مختلف کشورمان در مصیبت عظمای سیدالشهدا و یاران با وفای ایشان بر سر و سینه زدند.
عزاداری روز تاسوعا در حرم حضرت معصومه (س) روز عاشورای حسینی در حرم حضرت معصومه (س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امروز ایران اسلامی سراسر غم و اندوه است و از هر کوی و برزن فریاد «یا حسین یا حسین» به گوش می رسد.

مردم شهرهای مختلف کشورمان همزمان با عاشورای حسینی به صورت سیاه پوش و با حضور در دستجات و هیئات عزاداری بر سر و سینه زدند و جلوه های کم نظیری را از عشق و دلدادگی به حضرت سیدالشهدا(ع)، ابوالفضل العباس علمدار کربلا و یاران با وفای اباعبدالله(ع) به نمایش گذاشتند.

عزاداران حسینی در شهرهای مختلف به هنگام اذان ظهر برنامه های عزاداری خود را متوقف کردند و به یاد نماز ظهر عاشورای حضرت سیدالشهدا(ع) نماز ظهر و عصر را به جماعت اقامه کردند.

نماز جماعت ظهر عاشورا در حرم کریمه اهل بیت(ع)، صحن های مطهر و خیابان های منتهی به این مکان مقدس به امامت حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید با شکوه وصف ناشدنی اقامه شد.

گفتنی است، مراسم سوگواری و عزاداری عاشورای حسینی در بیوت و دفاتر مراجع تقلید و علما و دفتر مقام معظم رهبری در قم نیز با حضور خیل عظیم مشتاقان و عزاداران حسینی برگزار شد.

این مراسم ها در بیوت حضرات آیات مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، وحید خراسانی، نوری همدانی، شبیری زنجانی، سبحانی، جوادی آملی، علوی گرگانی، موسوی اردبیلی و دیگر علما در قم برگزار شد. /924/پ203/ج

ارسال نظرات