۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۴۵۴۷۶۹
معاون فرهنگی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

تقویت اعتقادات و باورهای دینی موجب تسلط کامل بر نقشه های شوم دشمنان می‌شود

معاون فرهنگی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به اهمیت اینکه تقویت اعتقادات و باورهای دینی و عقیدتی موجب تسلط کامل بر نقشه های شوم دشمنان اسلام می‌شود، گفت: تنها راهکار رفع معضلات و آسیب‌های اجتماعی تقویت اعتقادات و باورهای دینی و عقیدتی است.
حجت الاسلام عباس نظری

حجت الاسلام عباس نظری، معاون فرهنگی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با تسلیت به مناسبت نزدیک شدن به تاسوعا و عاشورای حسینی و با اشاره به برنامه های شوم دشمنان اسلام، گفت: دشمن بیکار ننشسته و سعی دارد تا به عزاداری‌های ما آسیب برساند و برخی افراد خواسته یا ناخواسته در این مسیر حرکت می‌کنند و آنها را یاری می‌کنند.

حجت الاسلام نظری افزود: به عقیده من تنها راهکار رفع این معضلات و آسیب‌ها، تقویت اعتقادات و باورهای ما است، زیرا هر چه در این زمینه قوی‌تر باشیم به همان نسبت آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاهش خواهد یافت.

وی تأکید کرد: یک فرد مسلمان و عاشق به امام حسین(ع) و یک عزادار واقعی با خواندن و یا شنیدن مباحثی در رابطه با پیرامون حادثه کربلا و مصیبت عظمای اهل بیت اباعبدالله الحسین قلبش به درد آمده و نمی‌تواند تنها به عنوان یک تماشاچی نظاره‌گر مراسم عزاداران حسینی باشد.

معاون فرهنگی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: تبلیغات سوء دشمنان بر آسیب‌های مراسم عزاداری تأثیرگذار است، اما براساس فرمایش مقام معظم رهبری بهترین راهکار مبارزه با تهاجمات، تعمیق بخشیدن به باورهای دینی است تا به فرموده امام علی(ع) مؤمن شویم که مؤمن همچون کوهی استوار است و طوفان‌های سهمگین در وجودیت او بی‌تأثیر خواهد بود.

وی ادامه داد: روحانیان در زمینه امر به معروف و نهی از منکر رسالت تبلیغی مهمی بر عهده دارند اما مردم هم باید پای کار باشند و تنها گفتن مبلغان کافی نیست بلکه آحاد جامعه باید همراهی کنند تا مجالس عزاداریها بدون آسیب برگزار شود.

معاون فرهنگی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در مجالس عزاداری، تأکید کرد: امیدواریم با همکاری و مشارکت همه ارگان‌ها و نهادهای فرهنگی و به ویژه خانواده‌ها شاهد کاهش آسیب‌ها در جامعه اسلامی و اجرای امر به معروف و نهی از منکر باشیم./853/303/ب2

ارسال نظرات