۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۴۵۴۷۶۰
معاون تبلیغ حوزه علمیه کرمانشاه خبر داد؛

برگزاری کارگاه یک روزه با محوریت مباحث اعتقادی و تربیتی برای مربیان پرورشی

معاون تبلیغ حوزه علمیه کرمانشاه از برگزاری کارگاه یک روزه معلمان و مربیان پرورشی با محوریت مباحث اعتقادی و تربیتی خبر داد و گفت: معلمان توانمند در عرصه دینی و مذهبی می توانند در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان نقش بسزایی داشته باشند.
حجت الاسلام مهدی محمدی فر

حجت الاسلام مهدی محمدی فر، معاون تبلیغ حوزه علمیه استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ابراز داشت: با توجه به اهمیت مدارس آموزش و پرورش و در زمینه فراهم ساختن بسترهای تبلیغی و تربیتی در مدارس آموزش و پرورش، انجام برنامه های تربیتی و پرورشی یکی از مهمترین مسائل در مدارس است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان کرمانشاه بیان داشت: حوزه های علمیه باید نسبت به برگزاری برنامه های فرهنگی و دینی مناسب با آموزش و پرورش همکاری داشته و اوقات دانش آموزان را پربارتر کنند.

این مسؤول تصریح کرد: جهت بالا رفتن سطح مباحث تربیتی و اعتقادی در مدارس آموزش و پرورش برگزاری دوره های تربیتی و اعتقادی و اخلاقی برای معلمان مدارس و نیروهای پرورشی آموزش و پرورش به تصویب رسیده است.

حجت الاسلام محمدی فر ادامه داد: در ایام محرم در قالب دوره های ضمن خدمت با محوریت مباحث اعتقادی و تربیتی برای حدود 50 نفر از معلمان آموزش و پرورش کارگاه و دوره یک روزه برگزار می شود.

وی در ادامه اظهار داشت: امید است که این برنامه در سطح استان اجرایی و عملیاتی شود زیرا اگر معلمان آموزش و پرورش به مباحث اعتقادی و اخلاقی مسلط باشند در مواقعی که در مدارس، روحانی حضور ندارد می توانند پاسخگوی شبهات دینی و شرعی دانش آموزان باشند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان کرمانشاه اجرایی شدن این طرح را گامی بلند در جهت افزایش آگاهی دینی جامعه دانست و مطرح کرد: معلمان توانمند در عرصه دینی و مذهبی می توانند در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان نقش بسزایی داشته باشند.

حجت الاسلام محمدی فر در پایان بیان داشت: آشنا شدن دانش آموزان با مسائل دینی در سنین کم علاوه بر اینکه بنیه دینی آنها را تقویت می کند، بر شکل گیری شخصیت دینی و اسلامی آنها نیز مؤثر بوده و مبلغان، طلاب و روحانیانی آگاه و با بصیرت برای آینده تربیت می کند./857/303/ب2

ارسال نظرات