۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۴۵۴۶۶۸
آيت الله حسيني بوشهري:

عاشورا و عزای امام حسین تمام طراحی دشمن را به هم ریخته است

عضو شورای عالی حوزه با اشاره به اين كه اخلاص داراي سه كلاس معامله با خدا، اخلاص و بذل است ، گفت: حسين ابن علي در بالاترين كلاس اخلاص ايستاده است.
آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري در مراسم عزاداري هيأت حسيني نخل «صدره و سرفره» كاشان، گفت: عاشورا يك جريان در طول تاريخ است و عاشورا در حقيقت سمبل مبارزه در طول تاريخ است و جريان عاشورا قبل و بعد از عاشورا بوده و خواهد بود.

وي افزود: عاشورا در حقيقت نبرد بين دو جبهه حق و باطل است كه بايد ديد امروز ما بعد از دو هزار سال در كداميك از اين دو جبهه  حق و يا  جبهه مقابل قرار داريم.

آيت الله حسيني بوشهري با اشاره به درس هاي عاشورا، گفت: بايد مراقب بود تا كمي نفرات ما را وادار به عقب نشيني نكند، همانگونه كه حسين بن علي عقب نشيني نكرد، از اين رو اگر هدف مقدس باشد براي رسيدن به اين هدف مقدس بايد تا پاي جان پيش رفت، عاشورا صحنه آزمايش و مرز بين حق و باطل بود و جبهه باطل در عاشورا شناخته شد.  

وي همچنين با اشاره به رمز ماندگاري حادثه عاشوراي حسين بن علي(ع) گفت: امروز در دورترين نقطه آفريقا دسته هاي عزاداري امام حسين(ع) برپا است و شيخ زكزاكي كه در اسارت نيروهاي نيجريه اي است، حسينيه اي را به عشق حسين ابن علي(ع) داير كرده است و مردم نيجريه در آن مشغول به عزاداري و سينه زني هستند.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبري يادآور شد: امروز عزاداران امام حسين(ع) در قاره هاي اروپا و آسيا، جنوب شرقي آسيا و سراسر جهان خيمه هاي عزاداري بر پاكرده اند.

آيت الله حسيني بوشهري با بيان اين كه حوادث و نهضت هايي كه رخ مي دهد داراي سه ويژگي تولد و اوج و فرود است، گفت: هر حادثه و نهضتي تولد و اوج و فرودي دارد و در جامعه شناخته مي شود و اوج مي گيرد اما گاهي هم نهضت ها دچار چالش و مشكل مي شوند و حرفي براي گفتن ندارند و چون حرفي براي گفتن ندارند دچار تنزل و فرود مي شوند.

وي با بيان اين كه نهضت عاشورا و كربلا دو ويژگي تولد و اوج را دارد اما اين اوج روز به روز در حال صعود است و فرود ندارد، ادامه داد: با وجود اينكه در طول تاريخ از بني اميه و بني عباس گرفته تا وهابيت با نهضت عاشورا به شدت مقابله و برخورد شد اما عاشورا روز به روز پوياتر و زنده تر شده است.

آيت الله حسيني بوشهري يادآور شد: در سالهاي اخير جلسه اي با حضور تعدادي از پژوهشگران غربي و به ويژه آمريكايي در اسرائيل تشكيل شد تا دلايل تحرك، بالندگي، پويايي و توسعه شيعه را بررسي كنند، در نهايت دو عنصر اساسي و كليدي عاشورا و مهدويت در شيعه را سبب رشد و بالندگي و آرمانخواهي شيعه اعلام كردند.

وي افزود: رييس اسبق سازمان جاسوسي آمريكا، شعبه اي را تحت عنوان شيعه شناسي در سازمان جاسوسي آمريكا تأسيس و كارشناسان آنها بعد از تحليل و بررسي اعلام كردند چون رهبري در شيعه با مرجعيت است رهبري مرجعيت سبب رشد و بالندگي شيعه است و محرم و عاشورا رمزتحرك و بالندگي شيعه است.

امام جمعه موقت قم اظهارداشت: آنها اعلام كرده اند، يك سال براي نابودي شيعه و انحراف جوانان شيعه برنامه ريزي مي‌كنيم اما با فرا رسيدن محرم، جوانان شيعه شور و شعور و شوقي مي‌گيرند كه تمام طراحي‌ها و برنامه ريزي هاي ما را نابود مي‌كند.  

وي با طرح اين سؤال كه چرا عاشورايي را ‌كه دشمنان اسلام در طول تاريخ اينگونه با آن برخورد شده است اما همچنان پويا و بالنده و زنده مانده است، گفت: رمز و راز زنده بودن و پويا بودن عاشورا سنگين بودن مصيبت عاشورا است.     

آيت الله حسيني بوشهري همچنين با اشاره به دريافت الهام هاي عاشورا، گفت: ماندگاري عاشورا بر اساس اراده الهي است چرا كه كار براي غير خدا ماندگار نيست، درنتيجه اثري از قبر معاويه و يزید وجود ندارد اما گنبد و بارگاه حسين بن علي باشكوه و با عظمت است.

به گفته وي، هر گروهي كه اراده كنند با نور خدا مبارزه كنند و نور خدا را خاموش كنند خدا نيز پاسخ آنها را داده است و روز به روز نورخودش را تكامل داده و تكميل مي كند.

نماينده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبري در ادامه يادآور شد: هرحركتي كه در آن عدالت خواهي و ظلم ستيزي باشد ماندگار است، از اين رو در تشبيه حق و باطل، حق را مانند آب گواراي سود رسان براي جامعه و باطل را به كف روي آب تشبيه كرده است.

آيت الله حسيني بوشهري، افرود: امام حسين(ع) يك اصلاح طلب واقعي است كه شعار نمي دهد و پاي اين حركت واقعي نيز تا آخر ايستاده است حتي اگر به قيمت جان اش تمام شود.

وي حادثه كربلا را تجسم عمل صالح دانست و گفت: عمل صالح عملي است كه با قصد قربت انجام شود، ازاين رو باورهاي الهي در حادثه كربلا موج مي زند.

امام جمعه موقت قم با بيان اين كه انسان ها گاهي در اوج و گاهي در قله هستند و ما بايد تلاش كنيم به اوج و قله برسيم، گفت: حسين بن علي در اوج و در قله بود.  

آيت الله حسيني بوشهري با اشاره به اين كه اخلاص داراي سه كلاس معامله با خدا، بخشش و بذل است، گفت: حسين بن علي(ع) در بالاترين كلاس اخلاص ايستاده است./1307/پ202/ج 

ارسال نظرات