۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۴۵۴۴۳۷
حجت الاسلام راشد یزدی:

عدالت و اقتصاد اسلامی دو بال پیشرفت کشور است

حجت الاسلام راشد یزدی با اشاره به این که عدالت و اقتصاد اسلامی دو شعار دین اسلام است، گفت: عدالت و اقتصاد دو شعار اسلام محسوب می شوند که اگر کشوری عدالت را در جامعه ی خود اجرایی کند و اقتصاد خوبی را داشته باشد در این صورت کشور رو به پیشرفت است.
حجت ‌الاسلام والمسلمین محمدکاظم راشد یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام کاظم پراشد یزدی، کارشناس مسائل دینی امشب در حسینیه ثارالله کرمان، گفت: مردم از دنیا به خوبی استفاده کنند تا دنیا مزرعه خوبی برای آخرت باشد.

وی افزود: انسان باید دنیا را برای بندگی خدا استفاده کند و سعی کند در کارهای دنیا خود را با گناه آلوده نکند تا در روز قیامت شرمنده اهل بیت(ع) شود.

حجت الاسلام راشد یزدی با اشاره این که اسلام در مال خلاصه نشده است، بیان داشت: دین اسلام هرگز روی مال وابسته نیست که هر کس مال زیادی را داشته باشد، جایگاه او در بهشت است بلکه دین اسلام از انسان عمل صالح و با نیت پاک می خواهد.

وی ابراز داشت: سخنان امام حسین(ع) را بدانیم و در زندگی ها خود اجرایی کنیم و همه مردم بدانند زمانی زندگی خوبی را در دنیا داریم که اهل بیت(ع) را شریک زندگی قرار دهیم.

استاد حوزه علمیه با بیان این که امام صادق(ع) در کتاب وسایل الشیعه فرموده خداوند زندگی حلال را در قیامت می پذیرد، اظهار داشت: کسی که در زندگی دنیوی خود مال حلال و حرام را نشناسد و هر طور که باشد خرج زندگی خود را در بیاورد، آخرت را برای خود نابود کرده است.

وی با بیان این که مال زیاد در دنیا آزمایشی برای افراد از طرف خداوند محسوب می شود، اظهار داشت: انسان ها با به دست آوردن پول زیاد فکر نکنند خدا به آن ها لطف کرده است، بلکه شاید این مال زیاد، گناهانی را در دنیا برای آنها فراهم کند.

حجت الاسلام راشد یزدی خاطرنشان کرد: مسأله اقتصاد در دین اسلام به خوبی تعریف شده است و انسان ها سعی نکنند اقتصاد غرب را در کنار اقتصاد اسلامی بگذارند زیرا اقتصاد آمریکا به زودی نابود می شود و همه انسان ها به دین اسلام روی می آورند.

وی با توجه به این که شیعه روز به روز بر نورانیتش افزوده می شود، اظهار اشت: یاران امام حسین(ع) از اسلام بودن خود لذت می بردند و سعی می کردند که در رکاب حسین به شهادت برسند.

کارشناس مسائل دینی ابراز داشت: اقتصاد عامل تنفس انسان ها بوده که پیامبراکرم، در حدیثی می فرماید من از تهی دستی و فقیری به تو پناه می برم که انسان نباید هیچ وقت دست نیازی به سوی دیگران دراز کنند.

وی با اشاره به این که مذهب های سیاسی اروپا به خاطر فقر مردم به وجود آمده اند، ادامه داد: کشور اسلامی ایران نباید فقیری را در کشور داشته باشد و تمام مسؤولان باید سعی کنند که جامعه خوبی را برای مردم برقرار کنند.

حجت الاسلام راشد یزدی بیان داشت: عدالت و اقتصاد دو شعار اسلام است که اگر کشوری عدالت را در جامعه خود اجرایی کند و اقتصاد خوبی را داشته باشد در این صورت کشور رو به پیشرفت است.

استاد حوزه علمیه با توجه به این که سیری در اسلام معنای خاصی را دارد، ادامه داد: گرسنه نبودن، لباس داشتن و دارای مسکن بودن از معنای خاص سیربودن در اسلام است و سیر در اسلام به این نیست که عده ای زیاد بخورند و برای خود جمع کنند بلکه مردم باید اعتدال را در جامعه حفظ کنند.

وی بیان داشت: تهدید نسل در کشور از مباحث خطرناکی شمرده می شود که مسؤولان با کمک مردم باید به این موضوع رسیدگی کنند تا جامعه از جهت نسل در برابر دشمن کم نیاورد.

کارشناس مسائل دینی با بیان این که اجرای عدالت در جامعه نیاز به سه بحث دارد، خاطرنشان کرد: مردم فرهنگ اصیل اسلام را فراموش نکنند و تنها فرهنگی که می تواند در برابر تهاجم های دشمن بایستد، فرهنگ اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: جامعه بدون فرهنگ مساوی با بدبختی است که اگر در جامعه ای مردم به فرهنگ آن کشور احترام نگذارند و قانون آن جامعه را زیر پا قرار دهند، هرج و مرج در کشور به وجود می آید.

حجت الاسلام راشد یزدی با اشاره به این که عدالت و اقتصاد اسلامی دو شعار دین اسلام است، اظهار داشت: کشور زمانی می تواند مدیریت درستی را داشته باشد که از جهت اقتصادی به مرتبه بالایی برسد.

وی در پایان با توجه به این که کشورهای غربی زنان را، در راستای اقتصاد کشور خود استفاده می کنند، گفت: کشورهای غربی زنان را وسیله ای برای لذت جویی و بازی های اقتصادی گرفته اند که در آینده ای نزدیک کشورهای غرب به خاطر سبک زندگی شیطانی خود، نابود می شوند./9707/202/ب2

ارسال نظرات