۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۴۵۴۲۹۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان:

روحانیت نقش محوری در کاهش آسیبهای اجتماعی دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: روحانیان با حضور فعال در جامعه، پاسخگویی به شبهات، ترویج معارف اسلامی و پیشگیری از رواج خرافات نقشی محوری در کاهش آسیبهای اجتماعی با کمک دین‌مداری در جامعه دارند.
بزمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت‌الاسلام عیسی بزمانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان صبح امروز در همایش ائمه جماعات، مبلغان و فرهنگ قانونمداری که در سالن شهید بهشتی زاهدان برگزار شد، گفت: معضلات اجتماعی فراوانی که امروزه دامان جامعه ما را گرفته است، نیازمند عزمی جدی است و همه نهادهای فرهنگی باید برای رفع این مشکلات احساس مسؤولیت کنند.

وی بیان کرد: مناسبتهای مذهبی از جمله محرم و صفر، فرصت مناسبی در اختیار نهادهای مذهبی و فرهنگی قرار می‌دهد تا با برنامه ریزی مناسب، فرهنگ قانون مداری و رعایت موازین دینی و شرعی را در جامعه نهادینه کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: هرچه جامعه بیشتر از معارف و احکام دینی فاصله بگیرد و دچار خرافه پرستی و یا گرایش به محصولات فرهنگی و مسموم غربی شود، آسیبهای اجتماعی نیز که زمینه ساز جرائم می‌شوند، افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه روحانیت از اقشار تأثیرگذار بر جامعه هستند، اظهار کرد: روحانیان مبلغ در ایام محرم و صفر، برای آگاه سازی مردم قدمهای جدی بردارند و در خلال عزاداریها، به بیان معضلات اجتماعی و نکات اخلاقی بپردازند.

حجت‌الاسلام بزمانی ادامه داد: یکی از معضلاتی که امروزه تحت تأثیر هجمه‌های فرهنگی در حال رشد است، معضل طلاق است؛ از این رو روحانیان می‌توانند عوامل گسترش طلاق در جوامع و راه‌های پیشگیری از آن را شناسایی و برای مردم بیان کنند.

وی با بیان اینکه روحانیان می‌توانند به نهادینه شدن فرهنگ ازدواج آسان در جامعه کمک کنند، افزود: ازدواج به هنگام جوانان می‌تواند زمینه مناسب برای رشد همه‌جانبه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی داشته باشد و بسیاری از معضلات اجتماعی چون اعتیاد، مفاسد اخلاقی و روابط نامشروع را به حداقل برساند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در پایان از علما و روحانیان خواست با استفاده از ظرفیت مساجد برای مقابله با بیکاری، تحقق اقتصاد مقاومتی و ترویج ارزشها به کاهش آسیبهای اجتماعی در جامعه کمک کنند./202/831/ب1

ارسال نظرات