۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۴۵۴۲۷۴
در دهه نخست محرم صورت می گیرد؛

اجرای طرح بصیرت عاشورایی در 40 بقعه شاخص استان چهارمحال و بختیاری با حضور 43 مبلغ دینی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طرح بصیرت عاشورایی در 40 بقعه و امامزاده شاخص استان همزمان با ایام سوگواری ماه محرم برگزار می شود، گفت: همزمان با ایام سوگواری دهه نخست ماه محرم 23 نفر از علمای قم و 20 روحانی برجسته بومی در بقاع شاخص استان حضور داشته و سخنرانی خواهند کرد.
بصیرت عاشورایی

حجت الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به استقبال عموم مردم در ماه محرم برای حضور در اماکن متبرکه و امامزادگان استان، اظهار کرد: طرح بصیرت عاشورایی در 40 بقعه و امامزاده شاخص استان همزمان با ایام سوگواری ماه محرم برگزار می شود.

وی همچنین به برگزاری تجمع بزرگ عاشورائیان همزمان با دوم ماه محرم در 20 بقعه شاخص استان اشاره کرد و افزود: تجمع بزرگ شیرخوارگان حسینی نیز دیروز همزمان با سراسر کشور در 9 بقعه شاخص استان به یاد حضرت علی اصغر(ع) با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به اینکه همایش «احلی من العسل» نیز با همکاری آموزش و پرورش، هیأت رزمندگان اسلام، صدا و سیما مرکز استان چهارمحال و بختیاری در امامزادگان دوخاتون شهرکرد برگزار خواهد شد، گفت: این همایش امروز همزمان با ششم ماه محرم از ساعت 11 تا اذان ظهر برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری همچنین از برگزاری همایش رهروان زینبی در دوازدهم ماه محرم با عنوان «لبیک یا زینب» خبر داد و افزود: این همایش به صورت همزمان در 10 بقعه شاخص استان با سخنرانی مبلغان حوزوی و مرثیه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت برگزار خواهد شد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه همزمان با ایام سوگواری دهه نخست ماه محرم 23 نفر از علمای قم و 20 روحانی برجسته بومی در بقاع شاخص استان حضور داشته و سخنرانی خواهند کرد، افزود: ارائه مشاوره خانواده، پاسخگویی به شبهات دینی، برپایی خیمه های معرفت، ختم قرآن، اطعام و احسان از محل نیات موقوفات مرتبط از دیگر برنامه ‌های ایام محرم در امامزادگان است.

حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه در تاسوعا و عاشورای حسینی نیز در آستان امامزادگان استان خیمه های معرفت برگزار می شود، ابراز کرد: این خیمه ها در 6 بقعه متبرکه استان شامل؛ خیمه عفاف و حجاب، مشاوره خانواده، پاسخ به مسائل شرعی و احکام، مشاوره کودک و غرفه همه واقف باشیم، برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سازمان اوقاف در عرصه های فرهنگی ستاد اربعین استان فعالیت خواهد کرد، گفت: یکی از اقدامات سازمان اوقاف برای تبیین فرهنگ عاشورا و نهضت حسینی چاپ و توزیع کتاب، نرم افزار و نماهنگ و کتابچه های مختلف در این باره است که چاپ کتاب «تفکر انقلابی از عاشورا تا انقلاب اسلامی» از این جمله است./302/9457/ب1

ارسال نظرات