۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۲
کد خبر: ۴۵۳۸۶۱
امام‌ جمعه اقلید:

برخی از مسؤولان فراموش کرده‌اند که خدمتگزار مردم هستند

امام‌ جمعه اقلید با بیان اینکه برخی از مسؤولان فراموش کرده‌اند که خدمتگزار مردم هستند، گفت: چرا امروز برخی از مسؤولان حتی از جواب دادن به تلفن مردم و شنیدن مشکل آن‌ها سرباز می‌زنند.
حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی، امام جمعه اقلید

به گزارش خبرگزاری رسا از فارس، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی عصر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور فرماندار و معاون وی، فرماندهان نظامی و انتظامی، بخشداران، شهرداران و مسؤولان شهرستانی پیرامون امربه‌معروف و نهی از منکر و فرهنگ عمومی در سالن اجتماعات کانون فرهنگی تربیتی شهید کوثری برگزار شد با تسلیت فرارسیدن ماه محرم و با اشاره به اهمیت امربه‌معروف و نهی از منکر اظهار داشت: اجرا و نهادینه کردن امربه‌معروف و نهی از منکر علاوه‌بر مزایا و منفعت‌های فردی، به نفع اجتماع بوده و موجب جلوگیری از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات فرهنگی و ترویج خوبی‌ها در جامعه می‌شود.

وی به ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر که بر اساس قوانین و احکام اسلام و اجتماع به این امر می‌پردازند اشاره و با تأکید بر لزوم وجود علم، درایت، مدیریت و آگاهی در اجرای آن، عنوان کرد: تک‌تک افراد جامعه به‌ویژه مسؤولان در احیای امربه‌معروف و نهی از منکر وظیفه دارند.

امام‌ جمعه اقلید با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و اوج فعالیت ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر در این ماه، حمایت جدی مردم و همراهی و پشتیبانی از آمران به معروف و ناهیان از منکر را خواستار شد و گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر باید در جامعه تحقق یابد تا سایر فرایض دینی تأثیر خود را به‌درستی نشان دهد.

طالبی با بیان اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر در تمام زمینه‌ها ازجمله بدحجابی، بدرفتاری‌های اجتماعی، گران‌فروشی، احتکار، بی‌توجهی به قانون و مقررات و ... باید مورد توجه قرارگرفته و اجرا شود، مردم را صاحبان واقعی کشور، پشتیبان همیشگی دولت و نظام و همراه و حامی مسؤولان خواند و اضافه کرد: خدمت به مردم باید هدف اصلی مسؤولان باشد.

وی، یاد بیش از 200 هزار شهید کشور را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: این شهدا جان خود را نثار آرامش، امنیت و رفاه مردم و دفاع از ارزش‌های والای اسلام و انقلاب کردند، از این‌ رو مسؤولان باید با مدیریت و درایت پاسخگوی نیازها و مشکلات مردم باشند نه اینکه از انجام این وظایف سرباز زده و حق جامعه را ادا نکنند و حتی برای جواب تلفن دادن کوتاهی کنند.

طالبی از برخی ادارات که به‌ درستی با مردم برخورد نمی‌کنند و حق آن‌ها را در پاسخ به مشکل و نیازشان ادا نمی‌کنند انتقاد کرد و گفت: مسؤولان باید ارتباط بیشتری با مردم داشته و بهتر و مؤثرتر به مشکلات آن‌ها رسیدگی کنند.

امام‌ جمعه اقلید به حضور مؤثر سپاه و بسیج در عرصه‌های مختلف اشاره و با یادآوری نقش آنان در دوران دفاع مقدس و دفاع از خرمشهر و ... اظهار کرد: اگر سپاه نبود امروز کشوری نیز وجود نداشت.

طالبی در پایان از زیر سؤال بردن و نادیده گرفتن خدمات سپاه و بسیج و بی‌احترامی و توهین کردن به آن‌ها انتقاد کرد و سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و ... را سربازان اسلام و نظام خواند که در راستای صیانت از مرزها، ملت و ارزش‌های کشور، انقلاب و نظام اسلامی می‌کوشند و از جان و زندگی خود مایه می‌گذارند./۹۱۹/102/ب2

ارسال نظرات