۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۴۵۳۸۵۳
فرمانده سپاه انصارالرضا خراسان جنوبی:

پیام‌‌رسانی بالاترین رسالت خبرنگاران است/ لزوم ترویج تذکر لسانی در جامعه از سوی رسانه‌ها

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان این که تذکر لسانی و امر به معروف لسانی مهم است، گفت: تذکر لسانی یک تکلیف الهی است که بر روی دوش ما قرار دارد و رسانه‌های شنیداری، نوشتاری و تصویری باید این مسأله را ترویج دهند.
قاسمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، سرهنگ علی قاسمی، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی شامگاه چهارشنبه در همایش رسانه و اقتصادی مقاومتی خراسان جنوبی، اظهار داشت: شعار امسال برای هفته امر به معروف و نهی ازمنکر «ما همه مسؤولیم» نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم دو مسؤولیت انفرادی و اجتماعی برای تمام انسان‌ها نام برده شده است، گفت: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل باید به نسبت شعار سال عمل کنیم و اگر تنها تبلیغ شود و عمل نکنیم فایده‌ای نخواهد داشت.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید دستورات الهی را در زندگی خود پیاده کنیم، افزود: امربه معروف حق و نهی ازمنکر باطل است، پیام‌رسانی و تبلیغ در تمام مقاطع بوده و از صدر اسلام رشد کرده است. 

سرهنگ قاسمی تصریح کرد: رسانه‌های شنیداری، نوشتاری و تصویری به وسیله ارتباطات کار تبلیغ را انجام می‌دهند و باید در این میان اصحاب رسانه امانتداران خوبی باشند و به طور صحیح اقدام و اطلاع‌رسانی کنند.

وی بالاترین رسالت خبرنگاران را پیام‌رسانی دانست و ادامه داد: مهم‌‌ترین ابزار برای پیام‌رسانی و تبلیغ زبان است، هر چقدر رسانه‌های تبلیغی بیشتر شود اما باز هم نیاز به هم‌اندیشی و توجه به سخنان همدیگر داریم.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: افرادی که در رسانه‌ها مشغول به فعالیت هستند از درک و فهم بالایی برخوردارند، انسان‌های نخبه به لحاظ فهم مطالب رشد می‌کنند.

سرهنگ قاسمی با بیان اینکه افرادی که پیامی را ببینند و بشنوند اما ترویج ندهند باید در آخرت جوابگو باشند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری بر امربه معروف و نهی ازمنکر لسانی تاکید دارند، امربه معروف لسانی وظیفه سنگینی است که بر دوش ما قرار دارد که باید آن را ترویج داد.

وی افزود: اگر نهی و یا معروفی از همدیگر دیدیم به هم بگوییم و در مقابل کاری که در آن خیر نیست دیگران را نهی کنیم بنابراین هر انسان نسبت به همدیگر باید آینه باشند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی تذکر لسانی و امر به معروف لسانی را مهم دانست و گفت: تذکر لسانی یک تکلیف الهی است که بر روی دوش ما قرار دارد و رسانه‌های شنیداری، نوشتاری و تصویری باید این مسأله را ترویج دهند.

سرهنگ قاسمی عنوان کرد: رسانه‌ها دارای رسالت خطیری هستند و به عنوان گروهی پیشگام و به روز بحث امربه معروف و نهی ازمنکر را در جامعه ترویج دهند./880/202/ب2

ارسال نظرات