۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۴۵۳۷۳۲
معاون آموزش حوزه های علمیه لرستان:

مهم ترین هدف جمهوری اسلامی گام برداشتن در چارچوب مکتب اهل بیت است

معاون آموزش حوزه های علمیه لرستان با اشاره به نقد و حمایت حوزه از فعالیتهای حکومت، گفت: مهم ترین هدف ما این است که نظام و انقلاب در چارچوب مکتب اهل بیت(ع) و آرمانهای انقلاب گام بردارد.
انقلاب اسلامی

حجت الاسلام سیدمحمد باقر موسوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب، بیان داشت: حوزه پشتوانه اقامه حکومت اسلامی است.

وی افزود: انقلاب از حوزه های علمیه شکل گرفت و از سوی روحانیت هدایت و با پشتیبانی مردم از روحانیت به ثمر نشست.

معاون آموزش حوزه های علمیه لرستان با اشاره به استقلال حوزه علمیه، عنوان کرد: حوزه در زمینه مالی و شهریه طلاب و دیگر موارد نباید وام دار دولت باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه حوزه مولود انقلاب است، باید در جهت رشد و پیشرفت کشور، فرهنگ و تربیت صحیح آن هوشیار باشد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به حمایت حوزه از اجرای امور دینی و اسلامی در حکومت و تذکر دادن به برخی اقدامات که خلاف قوانین اسلامی باشد، اظهار داشت: هدف از انتقاد و پشتیبانی حوزه از حکومت تحقق آرمانهای انقلاب و نظام است.

وی با اشاره به اینکه در همه حکومتها همواره اقداماتی وجود داشته که حوزه متذکر شده و خواستار اصلاح آنها شده است، افزود: این اختلاف نظرها در همه دولتها وجود داشته است.

معاون آموزش حوزه های علمیه لرستان خاطرنشان کرد: هدف از بررسی و هدایت فعالیتهای حکومت این است که نظام جمهوری اسلامی و انقلاب چارچوب مکتب اهل بیت(ع) و اسلام قدم بردارد.

وی به نقش مادر و فرزندی حوزه و انقلاب اشاره و عنوان کرد: این مادر انقلاب چیزی از فرزندش نمی گیرد و تمام تلاش و برنامه این نهاد در جهت رشد، تقویت، تعالی و تحقق آزمانهای انقلاب است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به فعالیت حوزه ها در هدایت نظام و تحقق اهداف انقلاب یادآور شد: حوزه همواره پشتیبان نظام بوده و هر زمان آفاتی را مشاهده کرده با حضوری پررنگ در برابر آنها ایستادگی و روشنگری کرده است.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی با بهره مندی از پشتوانه قوی حوزه های علمیه که مادر این انقلاب است و حضور همیشه در صحنه حاضر مردم انقلاب در برابر دسیسه های دشمن در عرصه های گوناگون استوار است.

معاون آموزش حوزه های علمیه لرستان اظهار داشت: در سایه ولایت و فرامین رهبر معظم انقلاب توطئه های دشمن نقش بر آب می شود./9459/302/ب2

ارسال نظرات