۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۴۵۳۷۳۰
کارشناس مسائل مذهبی مطرح کرد؛

لزوم امر به معروف و مطالبه از مسؤولان برای اصلاح امور کشور

حجت الاسلام قریشی انقلاب اسلامی را حاصل اقتدا به سیدالشهدا(ع) دانست و گفت: امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند‏ که گمشده جامعه امروز ما است، ‏بی تفاوتی نسبت به رفتار دیگران در جامعه فاجعه به بار می آورد؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند که از مسؤولان مطالبه کنید و بسیاری از مشکلات با عمل مسؤولان به اسلام حل خواهد شد‏.
امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید محمد کاظم قریشی، کارشناس مسائل مذهبی، ظهر امروز در مسجد امام هادی(ع) شاهین شهر، گفت: دین از ابتدای تاریخ بشر تا امروز اسلام و یکتاپرستی بوده و یک دین بیشتر نبوده است، پیامبران مختلف مانند پیامبران اولوالعزم صاحب شریعتهای متفاوت بودند و بر هکدام از آنها یک شریعت گذاشته شد.

وی ادامه داد: همانطور که ما از کلاس اول ابتدایی درس خواندن را شروع می کنیم خداوند هم شریعتها را پله پله تکامل داده تا به شریعت پیامبر اسلام(ص) رسیده است، مشکلات امروز ما از اسلام نیست، اگر از اول انقلاب تا کنون امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکرده بودیم، امروز به این حد از مشکلات اعتقادی و اجتماعی و اقتصادی نمی رسیدیم.

کارشناس مذهبی افزود: امام حسین(ع) در واقعه عاشورا برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند، اباعبدالله(ع) وقتی که دیدند اصل اسلام نشانه گرفته شده و حاکم جامعه اسلامی حتی در ظاهر هم به دستورات دین خدا عمل نمی کند، قیام کردند تا اسلام به من و شما برسد، جمهوری اسلامی و انقلاب شکوهمند اسلامی ایران هم حاصل اقتدای امام خمینی(ره) و یاران صدیق ایشان به سیره سیدالشهدا(ع) است.

حجت الاسلام قریشی در ادامه بیان داشت: اگر نسبت به همسایه و دوستان خود بی تفاوت نبودیم و در ابعاد مختلف یکدیگر را حمایت می کردیم، امروز به اینجا نمی رسیدیم که مردم در وضعیت اقتصادی مناسبی نباشند و از نظر فرهنگی هم برنامه های ماهواره ها نقل محافل خانوادگی شوند.

وی بیان داشت: امروز ‏امر به معروف و نهی از منکر و به ویژه تذکر لسانی گمشده جامعه ما است که باید آن را احیا کنیم، رهبر معظم انقلاب هم بر تذکر لسانی تأکید دارند و این نشان دهنده اهمیت بالای این موضوع است، بی تفاوتی نسبت به رفتار دیگران در جامعه فاجعه به بار می آورد.

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: نهی از منکر و امر به معروف تنها شامل افراد عادی نمی شود بلکه رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند که از مسؤولان مطالبه کنید، مطالبه باید همان امر به نیکیها و دوری از بدیها باشد، بیشتر مشکلات امروز ما در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، معنوی و اخلاقی، باعمل مسؤولان به دستورات اسلام حل خواهد شد.

وی در پایان اظهار داشت: خیال نکنیم که تذکر و مطالبه گری از مسؤولان فایده ای ندارد، مسؤولان ممکن است بعضی از مشکلات را ندانند و یا در اولویتها دچار اشتباه شوند، مطالبه از رؤسای جامعه سبب تلاش بیشتر آنها خواهد شد، حتی اگر مسؤولی بنا نداشته باشد تا مشکلات مردم را حل کند، با درخواستهای عقلانی و مطالبه مکرر مردم مجبور به فعالیت بیشتر خواهد شد./202/869/ب1

ارسال نظرات