۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۴۵۳۵۷۵
حجت الاسلام زائری:

نخستین ادب در عزاداری اهل بیت، معرفت است

مدیر مجموعه فرهنگی سرچشمه با اشاره به اینکه نخستین ادب در عزاداری اهل بیت(ع) معرفت است، گفت: این معرفت رکن اتصال ما با امام است، ما در روز قیامت قرار است که ما با پیشوایان زمان خود محشور شویم.
نی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا زائری مدیر مجموعه فرهنگی سرچشمه بعدازظهر امروز به مناسبت ایام عزاداری ماه محرم که در مسجد خاتم الانبیا برگزار شد با اشاره به اینکه نخستین ادب در عزاداری اهل بیت(ع) معرفت است، اظهار داشت: این معرفت رکن اتصال ما با امام است، ما در روز قیامت قرار است که ما با پیشوایان زمان خود محشور شویم.

وی ادامه داد: باید دانست که زندگی ابدی ما قرار است با امام رقم بخورد، امام کسی است که جلو ما حرکت می‌کند و ما پشت سر او حرکت می‌کنیم، امام به ما جهت و راه را نشان می‌دهد، البته باید به این نکته اشاره کرد که امام یک شخص نیست، امام را می‌توان به کسی اطلاق داد که ما از او پیروی می‌کنیم.

حجت الاسلام زائری با بیان اینکه اگر انسان متوجه شود کاری که می‌کند باطن او در آخرت دیده می‌شود خیلی به سوی جلو حرکت کرده است، خاطرنشان کرد: در زندگی دنیوی انسان ممکن است جواب اعمال خود را ببیند اما باطن آن در آخرت برای انسان تجسم پیدا می‌کند، باطن فقط به کارهای خوب مربوط نیست بلکه کارهای زشت نیز باطن دارد، نگاه به نامحرم، غیبت، افترا، تهمت، دروغ و... باطن اعمال زشتی است که در آن دنیا گواهی می‌دهد.

مدیر مجموعه فرهنگی سرچشمه با اشاره به اینکه قبر انسان می‌تواند باغ بهشت یا تنگنا جهنم باشد، خاطرنشان کرد: قرار است ما با جریانی محشور شویم که در دنیا آن را رقم زده‌ایم، حال کسی که با ائمه عشق بازی کرده و آنها را درک کرده است با آنها محشور می‌شود و کسی هم که با شیطان و افراد مستکبر هم نشین شده باشد و آنها را الگو خود قرار داده است با همان افراد محشور می‌شود.

وی تاکید کرد: یک دسته هم در دنیا هستند که تکلیف‌شان معلوم نیست زیرا هم اعمال صحیح و هم غلط دارند، این افراد در آن دنیا معلوم می‌شود که کدام اعمال‌شان نسبت به آن یکی ارجحیت دارد.

مدیر مجموعه فرهنگی سرچشمه با اشاره به اینکه همراه با رکن معرفت، محبت نیز به عنوان اصلی دیگر ایجاد می‌شود، تصریح کرد: وقتی امام حسین(ع) را می‌بینیم افزون بر معرفتی که نسبت به ایشان پبدا می‌کنیم محبتی نیز در قلب ما به وجود می‌آید، محبت امری دو طرف است پس وقتی ما امام حسین(ع) را دوست می‌داریم ایشان هم ما را دوست می‌دارد.

وی افزود: شک نداشته باشید که امام حسین(ع) زودتر به ما سلام می‌دهد و ما را می‌بیند، این خانواده قطعا ما را در مجالس خود دعوت می‌کنند چون ما را دوست دارند، به همین منظور باید گفت که نتیجه محبت کردن به وجود آمدن اطاعت است.

حجت الاسلام زائری با بیان اینکه تاریخ جهان با واقعه کربلا به دو دسته تقسیم شد، یادآور شد: حادثه کربلا تاریخ جهان هستی را به دو قسمت جهان قبل از کربلا و جهان بعد از کربلا تقسیم کرده است، زمانی که امام حسین(ع) به کربلا رسید فرمودند که اینجا همان مکانی است که پیامبر و پدرم به من وعده دادند، این بدان معناست که واقعه کربلا از زمان قبل ار پیامبر اکرم(ص) برای دیگران نیز روایت شده است، اما کاروان کربلا یک فرق مهم با کروان‌های دیگر دارد و آن این است که آیا این کاروان مسافر زمان ورود شبیه زمانی بود که کربلا را ترک کرد؟/202/816/ب1

ارسال نظرات