۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۴:۱۰
کد خبر: ۴۵۳۳۴۷
مدیر مدرسه علمیه فاطمی قم مطرح کرد؛

ایستادگی در برابر دشمنان بزرگ‌ترین شعار عاشورا

حجت‌الاسلام محبی از هیهات من الذله به عنوان بهترین شعار مکتب امام حسین(ع) نام برد و گفت: در مکتب اهل‌بیت(ع) و به ویژه امام حسین(ع) آموخته‌ایم که هرگز زیر بار زورگویی دشمنان خود نرویم.
حجت الاسلام علی محبی مدیر مدرسه فاطمی قم

حجت‌الاسلام علی محبی مدیر مدرسه علمیه فاطمی قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان اینکه نهضت اباعبدالله همان‌گونه که استاد شهید مطهری هم فرمودند دو صفحه دارد، اظهار داشت: یک صفحه نورانی آن یاران باوفای امام حسین(ع) بودند و یکی هم آن صفحه ظلمانی که دشمن‌های آن امام بزرگوار و منحرفان بودند.

وی با تأکید بر اینکه نورانیت فقط در سینه‌زنی به دست نمی‌آید، خاطرنشان کرد: اولین وظیفه هر فرد شیعه این است که صفحه‌های نورانی این اتفاق عظیم را مطالعه کند و بداند نورانیت فقط در روضه و سینه‌زنی  نیست، باید آن صفحه نورانی را از اوصاف برازنده‌ای که در این عزیزان وجود داشته و همچنین آن استقامت‌ها و ازخودگذشتگی و رشادت‌ها را به‌طور دقیق مطالعه کنند و این مسئله را درک کنند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمی بابیان اینکه دشمن از حضور صرف در جلسات و گفتن ذکر نه‌تنها ناراحت نیست بلکه ممانعتی هم نمی‌کند، افزود: هرزمانی شرایط خاص و اقتضائات خودش را دارد یک‌زمان این است که باید اسلحه به‌طرف دشمن بگیری و یک‌زمانی هم باید درصحنه فرهنگی وارد عمل بشویم.

حجت‌الاسلام محبی تأکید کرد:  آنچه ما از نهضت امام حسین(ع) تشخیص می‌دهیم باید به تفکراتمان و اصولمان جامعه عمل بپوشانیم، به‌عنوان‌مثال شهدای مدافع حرم وقتی می‌روند در جبهه حق مقابل دشمن رشادت به خرج می‌دهند و شهید می‌شوند دشمنان از این عمل‌ها هراس دارند برای اینکه در وادی عمل‌آمده‌اند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمی با اشاره به اینکه امسال سال اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب نامیده شده تأکید کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند امسال سال اقدام و عمل است بیاییم آن درس‌هایی که از مکتب امام حسین(ع) می‌گیریم در زندگی فردی و اجتماعی خودمان جامه عمل بپوشانیم  آن‌وقت است که هیچ آسیبی به جامعه وارد نمی‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که به نظر شما برای نقش‌آفرینی در عرصه جهانی باید روی چه شعارهای کلیدی عاشورا تأکید کرد، تصریح کرد: بزرگ‌ترین شعار هیهات من الذله است به معنای آنکه زیر بار ذلت استکبار جهانی نمی‌رویم، حقیقتاً دشمنان اسلام با یکدیگر در برابر مسلمانان جهان بیعت کرده‌اند، تأکید می‌کنم منظور ما از مسلمان فقط شیعه نیست بلکه تمام مسلمانان دنیا و اهل سنت هم هست، ما اهل سنت را در این امور از خودمان جدا نمی‌دانیم.

مدیر مدرسه علمیه فاطمی افزود: یک طایفه بی‌ریشه و بی‌بته‌ای به نام وهابیت اسم خود را مسلمان گذاشته‌اند که خوشبختانه حتی رییس الازهر هم گفتند که وهابیت از اسلام جدا هست و آن‌ها مسلمان نیستند، امثال سعودی‌ها و صهیونیست‌ها با یکدیگر هم‌دست شده‌اند، لذا در مقابل این‌ها هیهات من الذله بهترین شعاری است که در مکتب امام حسین(ع) آموخته‌ایم.

حجت‌الاسلام محبی با اشاره به هوشیاری ملت ایران و آن بصیرتی که از اهل‌بیت(ع) آموخته‌اند، تأکید کرد: ما در مکتب اهل‌بیت(ع) و به‌خصوص امام حسین(ع) آموخته‌ایم هرگز زیر بار زورگویی دشمنان خود نرویم و حتی اگر بخواهند در جامعه ما نفوذ کنند با قاطعیت در مقابلشان ایستادگی می‌کنیم و نمی‌گذاریم هیچ‌گونه نفوذ سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در کشورمان رخ دهد./874/ت302/ی

خبرنگار: محمدصالح غلامعلی نژاد

 

ارسال نظرات