۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۴۵۲۷۰۷
امام جمعه شهرری با اشاره به تذکر خیرخواهانه رهبر انقلاب به احمدی نژاد:

بیان رهبری عین مصلحت و سدی در برابر بروز اختلافات بود

امام جمعه شهرری با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب گفت: حضرت آقا یکی از جلوه‌های رهبری و مدیریت را در هفته گذشته نشان داد آنچه که معظم‌له فرمودند عین مصلحت بود ایشان با این اقدام جلوی اختلاف را گرفتند ولایتمداری یعنی تسلیم محض بودن خط قرمز انقلاب همان ولایت پذیری و وحدت و یکپارچگی است.
عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید علی شاهچراغی، امام جمعه شهرری، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در استان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، گفت: امیرالمومنین(ع) فرمودند: خداوند به بندگان خود می‌فرماید: ای بندگان من همه شما را به تقوای الهی دعوت می‌کنم، حریمها را حفظ کنید، بایدها و نبایدها را رعایت کنید، و چشمتان را از حرام باز دارید تقوای الهی چیزی بود که پیامبران الهی همه مردم را بدان توصیه می‌کردند.

وی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم، بیان داشت: خداوند نسل امامان را از حضرت سیدالشهدا(ع) قرار داد و این امتیازی برای اباعبدالله به شمار می‌رود از دیگر امتیازات ایشان خوردن تربت ایشان برای بیمار شفا و مستحب است در حالی که خوردن دیگر خاکها بر انسان حرام است همچنین دعا در زیر قبه ایشان اجابت می‌شود.

امام جمعه شهرری ادامه داد: همه امامان چراغ پرفروغ هستند اما روشنایی امام حسین(ع) گسترده‌تر است همه امامان به عنوان یک پناهگاه امن به شمار می‌رود اما اگر کسی بخواهد به این پناهگاه امن به سهولت دست یابد باید از طریق امام حسین(ع) وارد شود.

حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغی با بیان اینکه تقرب به درگاه الهی تنها از راه سیر و سلوک میسر می‌شود، ابراز کرد: استاد انسان را در مسیر تقرب الهی یاری می‌کند اما گاهی مشاهده می‌شود که انسان با یک جرقه‌ راه صد ساله را یک شبه طی می‌کند و این جرقه در مسیر امام حسین(ع) کسب می‌شود.

وی در خطبه دوم با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی گفت: در آستانه ماه محرم هستیم و اقامه عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) بسیار توصیه شده است ما باید مراقب باشیم مجلس عزاداری امام حسین(ع) به صورت هدفمند برگزار شود و خطبا و وعاظ به بیان این اهداف اهتمام ویژه داشته باشند.

امام جمعه شهرری افزود: هدف از قیام امام حسین(ع) این بود که زیر بار ذلت نرود حضرت سیدالشهدا(ع) راه را برای جمهوری اسلامی نشان داده تازیر بار ذلت نرود و پای هیچ قراردادی را که موجب تضعیف عزت کشور است امضا نکند.

حجت الاسلام و المسلمین با اشاره به مجالس غیرهدفمند، اظهار داشت: برگزاری مجالس غیرهدفمند از اهداف شیطان است و این مجالس با نفوذ دشمن از طرق تشیع انگلیسی اداره و برنامه‌ریزی می‌شود به همین دلیل ما موظف هستیم که مجالس امام حسین(ع) را به صورت سنتی برگزار کنیم و اهداف ایشان را در آن ذکر کنیم.

وی با اشاره به سیزدهم مهر که روز نیروی انتظامی است، تصریح کرد: سیزدهم مهر سالروز نیروی انتظامی است مسئولیت این نهاد مهم ایجاد امنیت در جامعه است، امنیت را کسی می‌فهمد که ناامنی را دیده باشد.

امام جمعه شهرری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در هفته گذشته، گفت: حضرت آقا یکی از جلوه‌های رهبری و مدیریت را در هفته گذشته نشان داد آنچه که معظم‌له فرمودند عین مصلحت بود همه باید تابع رهبری باشیم و بدانیم که دشمن در کمین است حضرت آقا با این اقدام جلوی اختلاف را گرفتند ولایتمداری یعنی تسلیم محض بودن خط قرمز انقلاب همان ولایت پذیری و وحدت و یکپارچگی است.

وی گفت: شیمون پرس نخست‌وزیر پیر اسرائیل در هفته گذشته به درک واصل شد و موج شادمانی جهان را فراگرفت در پرونده سیاه او جنایات و کودک‌کشی بسیاری به ثبت رسیده است مطمئنا اگر هر ظالمی در این دنیا مجازات نشود عذاب الهی در انتظار اوست.

حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغی ادامه داد: بدبخت و بیچاره محمود عباس است که از این جانی به عنوان پدر معنوی یاد می‌کند این محمود عباس خود بهایی‌زاده بوده و امید است با پرس محشور شود.

امام جمعه شهرری با اشاره به تحولات سوریه خاطرنشان کرد: آمریکا بدعهد است اگر کارشکنی اروپا و آمریکا نبود الان اثری از داعش وجود نداشت آنان با بیان آتش‌بس در صدد عدم نابودی داعش بودند و خود با نقض آتش‌بس باعث شدند که مجدد مبارزه و مقاومت ادامه پیدا کند./813/پ201/س

ارسال نظرات