۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۴۵۲۶۸۴
حجت الاسلام احتشام:

هنر واقعي ترسيم کننده جنگ اسلام آمريکايی و اسلام ناب محمدی است

امام جمعه موقت کاشان، گفت: هنر واقعي ترسيم جنگ بين اسلام ابوسفياني؛ معاويه و يزيد با اسلام علي(ع)، حسين(ع) و زهرا(س)است و به عبارت ديگر هنر واقعي ترسيم جنگ اسلام آمريکايي و اسلام ناب محمدي است.
حجت الاسلام علي احتشام نمايش «سلطانعلي، نخستين سفير ولايت» نمايش «سلطانعلي، نخستين سفير ولايت»

به گزارش خبرنگارخبرگزاري رسا دركاشان، حجت الاسلام علي احتشام، پيش از امروز در آيين رونمايي از ‹‹سلطانعلي نخستين سفير ولايت›› در سالن سهراب سپهري مجموعه گردشگري خورشيد اردهال با تقدير از تيم هنري و همچنين شهرداري و سازمان فرهنگي ورزشي براي حمايت از اين اثر ديني فاخر اظهار داشت: هنرمندان اين اثر به حق آن چيزي که در اين خطه لازم بود را به نمايش گذاشتند.

وي با اشاره به تعبير امام راحل مبني بر اينکه هنر واقعي ترسيم بين جنگ بين فقر و غنا است گفت: هنر واقعي ترسيم جنگ بين اسلام ابوسفياني؛ معاويه و يزيد با اسلام علي(ع)، حسين(ع) و زهرا(س)است و به عبارت ديگر هنر واقعي ترسيم جنگ اسلام آمريکايي و اسلام ناب محمدي است.

حجت الاسلام علي احتشام تصريح کرد: توليد چنين آثاري تأکيد مي کند که ديار ما ظرفيت هاي مغفول و استعدادهاي درخشان فراواني دارد که منهاي جلوه هاي رايج مي تواند امروز زيباترين مفاهيم هنري را به رخ همه هنرمندان بکشد.

 امام جمعه موقت کاشان سپس با تأکيد بر جايگاه ويژه شهدا به خصوص شهيد اردهال تصريح کرد: هر کس مانند شهداي جنگ تحميلي و شهيدان مدافع حرم, مدافع حريم ولايت شد حسيني شد و حسيني ماند.

مجتبي رضا زاده مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري کاشان نيز در اين مراسم با اشاره به روند طراحي و اجراي نمايش «سلطانعلي نخستين سفير ولايت» بيان کرد: روند طراحي اين نمايش به دستور شهردار کاشان با حضور هنرمندان برجسته شهرستان از اواسط سال گذشته شروع شد و با نقش آفريني تيم هاي مختلف فني و تاريخي به مرحله اجرا رسيد.

مجتبي رضازاده تصريح کرد: نمايش «سلطانعلي نخستين سفير ولايت» نخستين حرکت هنري در حوزه امامزاده حضرت علي بن امام محمد باقر(ع) است که با تلاش يک ساله هنرمندان اين اثر و با حضور شخصيت هاي فرهنگي و هنري ممتاز به عنوان کارشناس اين نمايش مهياي عرضه شد.

 وي هدف از طراحي و اجراي اين نمايش را معرفي شخصيت حضرت علي بن امام محمد باقر(ع) و تبيين فلسفه وجودي و حرکت ديني آن حضرت در دارالمومنين عنوان و تأکيد کرد: اين امامزاده بزرگوار به عنوان نخستين سفير و فرستاده يک معصوم(ع) محسوب مي شود و در ميان ساير امامزادگان واجب التعظيم از جايگاه ويژه اي برخوردار است.

مشاور شهردار کاشان همچنين از اجراي نمايش «سلطانعلي، نخستين سفير ولايت» در تهران در روزهاي 26,25 و 27 مهرماه جاري با حضور شخصيت هاي فرهنگي,علمي و ديني و همچنين سفراي کشورهاي اسلامي خبر داد.

محسن خسروي نويسنده و کارگردان اين نمايش نيز با اشاره به توصيه شهردار در سال گذشته براي توليد اثري فاخر در شأن شهيد اردهال, گفت: با وجود منابع کم و تنها دو تذکره اي که در مورد آن حضرت وجود داشت فرآيند تحقيق و پژوهش صورت پذيرفت تا آنکه نگارش آن در اسفندماه سال گذشته به پايان رسيد و پس از تاييد کارشناسان مقدمات اجرا فراهم شد.

وي ضمن تقدير از حمايت هاي شهرداري و سازمان فرهنگي ورزشي، از تلاش چندين ماهه تيم هنري اين نمايش که عمده آن را هنرمندان پيشکسوت و باسابقه شهرستان تشکيل مي دهند تجليل کرد.

سيد علي ضيايي اردهالي مدير مجتمع گردشگري خورشيد اردهال نيز در اين آيين با تأکيد بر شخصيت ويژه حضرت علي بن امام محمد باقر(ع)، خواستار توليد آثار هنري بيشتر پيرامون شخصيت اين فرزند بلافصل امام محمد باقر(ع) شد.

 شايان ذکر است، نمايش «سلطانعلي نخستين سفير ولايت» براي نوبت دوم جمعه نهم مهرماه نيز از ساعت 19 در مجتمع گردشگري اردهال واقع در مشهد اردهال به روي صحنه مي رود./1307/پ202/ج1

ارسال نظرات