۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۴۵۲۴۷۹
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه:

شهادت امام حسین حرارتی در دل ها ایجاد کرده که تا قیامت سرد نخواهد شد

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه در سراسر جهان هر جا شیعه ای باشد قطعا علم عزای ابا عبدالله برپا است، گفت: شهادت آن حضرت حرارتی در دل ها ایجاد می کند که تا قیام قیامت به سردی نخواهد رسید.
حجت الاسلام عباسیان حجت الاسلام عباسیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام آیت عباسیان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در نشست خبری پیش از ظهر امروز ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام محرم، اظهار داشت: 1400 سال از شهادت امام حسین(ع) می گذرد و مردم چنان مراسم عزاداری را برپا می کنند که گویی دیروز آن حضرت به شهادت رسیده اند.

حجت الاسلام عباسیان با اشاره به الگو گرفتن از راه و روش امام حسین(ع)، تصریح کرد: ما باید فلسفه و اهداف قیام آن حضرت را برای مردم تبیین کنیم و بدانیم برای چه هدفی آن امام بزرگوار جان خود و عزیزانش را فدا کرد.

وی در ادامه افزود: اگر هدف امام حسین(ع) احیای ارزش های اسلامی بوده ما نیز باید این راه را ادامه دهیم و با انحرافات دینی مبارزه کنیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: تلاش بر آن بوده که مجالس عزاداری امام حسین(ع) به سمت بیان اهداف و فلسفه قیام آن حضرت برود و بحمدالله برنامه هایی که چندین سال است در این سازمان صورت گرفته موفق بوده است.

وی در ادامه به تشریح برنامه های عزاداری که در ایام محرم صورت می گیرد پرداخت و گفت: 110 نفر مبلغ که دوره های آموزشی را طی کرده و با برنامه های اوقاف آشنا هستند از قم دعوت شده اند که در بقاع متبرکه و مساجد مناطق محروم برنامه هایی ویژه داریم و همچنین در این راستا تعدادی از روحانیان بومی نیز برای ترویج  فرهنگ و سیرت ائمه(ع) در طول ایام محرم برنامه خواهند داشت.

این مسؤول بیان کرد: در چهار بقعه متبرکه برنامه عزاداری ویژه دانش آموزان با الگوگیری از حضرت قاسم، تجمع بانوان عاشورایی و رهروان زینبی در 12 محرم، برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در چهار بقعه متبرکه، برپایی خیمه های معرفت جهت تبیین هدف از قیام امام حسین(ع) و پاسخگویی به سؤالات و مباحث شرعی، تبلیغ فرهنگ وقف و برپایی نماز ظهر عاشورا از برنامه هایی است که صورت می گیرد.

وی در پایان افزود: در طول دهه محرم ما در 32 بقعه متبرکه برنامه خواهیم داشت و هم چنین مراسم عزاداری امام سجاد(ع) را تحت عنوان منشور عزت در روز ۲۳ مهرماه خواهیم داشت./967/202/ب2

ارسال نظرات