۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۴۵۲۳۱۵
رییس امور قرآنی اوقاف و امور خیریه قزوین:

توسعه مؤسسات قرآنی بخش مهمی از تأمین زیرساخت‌های فرهنگی و مذهبی در استان است

رییس مرکز امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قزوین در رابطه با اینکه توسعه مؤسسات قرآنی بخش مهمی از تأمین زیرساخت‌ها در استان است، گفت: اگر در حوزه‌های قرآنی مانند حفظ و قرائت، مؤسسات قرآنی و جلسات قرآنی تقویت نشوند و مجامع و محافل کار خود را به‌ درستی انجام ندهند در حوزه محافل شاهد خروجی مثبت نخواهیم بود.
قرآن

حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی، رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه استان قزوین در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، در رابطه با فعالیتهای قرآنی در استان، گفت: استان قزوین یک استان رو به رشد است و شاهد این هستیم در چند سال اخیر این استان مکرراً در عرصه‌های بین‌المللی و ملی دارای نماینده است و این نویدبخش این است که نشست‌ها و محافل قرآنی در استان منجر به نتیجه می‌شود و خروجی لازم را در زمینه حفظ و قرائت به همراه داشته است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اهمیت اینکه توسعه نشست‌ها و مؤسسات قرآنی بخش مهمی از تأمین زیرساخت‌ها است، ابراز کرد: اگر در حوزه‌های قرآنی مانند حفظ و قرائت، مؤسسات قرآنی و جلسات قرآنی تقویت نشوند و مجامع و محافل کار خود را به‌ درستی انجام ندهند در حوزه محافل شاهد خروجی مثبت نخواهیم بود.

وی در ادامه بیان کرد: وقتی استان‌های کشور را در برنامه‌های قرآنی سطح‌بندی می‌کنیم برخی استان‌ها به واسطه سطح فعالیت و تعداد بالای فعالان قرآنی در تراز نخست هستند ولی برخی از استان‌ها جایگاه مناسبی ندارند.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه استان قزوین اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی که در استان صورت می‌گیرد مقدمه خوبی است که هر چه سریع‌تر استان به روند مطلوب دست یابد.

وی در پایان گفت: حضور نمایندگان قزوین در مسابقات بین‌المللی و ملی رخداد بسیار خوبی است اما استمرار این حرکت منوط به این است که زیرساخت‌ها فراهم شود./853/303/ب2

ارسال نظرات