۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۴۵۲۱۹۴
مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس مطرح کرد؛

درخواست همکاری از روحانیان و طلاب رزمنده جهت تهیه مقتل دوران دفاع مقدس

مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس تهران با در خواست از روحانیان و طلاب رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: این باغ موزه در راستای تهیه مقتل جامعی از دوران دفاع مقدس و نقش روحانیان و طلاب رزمنده در این دوران خواستار همکاری روحانیان رزمنده در تهیه و تدوین این مقتل است.
سردار جواد خضرایی مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار جواد خضرایی، مشاور شهردار تهران و مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس شامگاه سه شنبه ششم مهرماه در همایش حضور روحانیان در جنگ تحمیلی که در محل تالار خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد،با توجه به تولد سه سالگی این باغ موزه، اظهار داشت: امروز سه سال است که موزه دفاع مقدس متولد شده و در این مدت صدها هزار نفر بازدید کننده ایرانی و خارجی داشته است.

وی ادامه داد: صرف نظر از رویکرد دفاع مقدس در تالارهای این باغ موزه امکاناتی داریم که در منطقه بی نظیر است.

خضرایی با اشاره به امکانات باغ موزه دفاع مقدس، گفت: بیش از 4 هزار متر برای پخش فیلم های دفاع مقدس، جامع ترین کتابخانه دفاع مقدس، شورای ترویح ایثار و مقاومت در این مکان واقع شده است.

وی شورای ترویج ایثار و مقاومت را شورایی برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس دانست و ابراز داشت: با وارد شدن به تحقیقات پردامته در این حوزه می توانیم فرهنگ دفاع مقدس را ترویج کنیم.

خضرایی با اشاره به ترویج نشدن فرهنگ دفاع مقدس، اظهار داشت: دفاع مقدس دقیق ترویج نشده است و آنچه ترویج شده فقط ابعاد تاکتیکی آن است اما بُعد حماسی و اخلاقی دفاع مقدس که بر اساس آن این دفاع را دفاع مقدس نامگذاری کنند هنوز معرفی نشده است.

وی به راه اندازی بانک جامع دیجیتال دفاع مقدس اشاره و گفت: در مدت سه سال گذشته موفق شدیم جامع ترین بانک دیجیتال دفاع مقدس را راه اندازی کنیم و امروز گنجینه بسیار بزرگی از دفاع مقدس را گردآوری کرده ایم.

خضرایی اضافه کرد: امروز سه و نیم برگ سند، 12 هزار ساعت فیلم، 28 ساعت صوت و بیش از یک میلیون قطعه از دفاع مقدس را تهیه کرده ایم.

مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس با تأکید بر ترویج فرهنگ دفاع مقدس، بیان داشت: ما دفاع مقدس را مخفی کرده و هنوز کامل آن را ترویج نکردیم که باید فرهنگ دفاع مقدس ترویج شود.

خضرایی با اشاره به تشکیل 16 کارگروه جهت تهیه اطلاعات جامع دفاع مقدس، اظهار داشت: در 16 کارگروه توانسیتم اطلاعات لازمی از دفاع مقدس را تهیه کنیم که در این راستا فرماندهان لشکرها و قرارگاه ها آمدند و اطلاعات لازم و کافی را در اختیارمان گذاشتند اما در بخش نقش روحانیت در دفاع مقدس متأسفانه هنوز کسی با ما همکاری نکرده است.

مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس با اشاره به نقش طلاب رزمنده در جبهه ها، گفت: روحانیان در جنگ نقش مهمی را بر عهده داشتند آنها هم مبلغ و هم رزمنده بودند.

وی ادامه داد: اولین بار در صدر اسلام جنگی رخ داد که اخلاق و معنویت و حماسه در آن رشد کرد.

مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس تهران با درخواست از حوزویان، گفت: ما با هدف و انگیزه جمع آوری و تهیه مقتل جنگ بزرگ جمهوری اسلامی با عراق در حال تهیه اطلاعات لازم هستیم که سهم روحانیت در این زمینه ادا نشده است.

وی ادامه داد: از روحانیان و طلاب رزمنده درخواست می کنیم احساس تکلیف کرده و به ما در جمع آوری این اطلاعات پیرامون حضور روحانیان و طلاب رزمنده در دوران دفاع مقدس کمک کنند./9598/201/ب2

ارسال نظرات