۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۴۵۲۰۹۰
امام جمعه بابلسر:

اربعین ظرفیتی فوق العاده برای جهان تشیع است

امام جمعه بابلسر راهپیمایی اربعین حسینی را یک کنگره عظیم معنوی، سیاسی، مذهبی، مدرسه و دانشگاه توصیف کرد و گفت : اربعین بهترین فرصت برای ضربه زدن به دشمنان نظام اسلامی و مذهب حقه تشیع است.
اربعین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابلسر، حجت‌الاسلام محمد اسماعیل قلی‌پور صبح امروز در جلسه ستاد اربعین بابلسر با بیان اینکه برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی یک کنگره عظیم معنوی، سیاسی، مذهبی و یک مدرسه و دانشگاه است، اظهار کرد: خدمت کردن به زائران امام حسین(ع) لیاقت می‌خواهد و کسانی که توفیق می‌یابند از سوی اهل بیت به آنها عنایت و توجه شده است.

وی افزود: مردم در راهپیمایی اربعین حسینی عاشقانه و خالصانه در این مسیر حرکت می‌کنند و تمام سختی‌های راه را می‌دانند و اشتیاق مردم سال به سالنسبت به حضور در سرزمین عراق بیشتر می شود.

امام جمعه بابلسر با تأکید بر اینکه باید همیشه قبل و بعد از انجام امور در کارها آسیب‌شناسی صورت گیرد، گفت: باید مشکلات سال‌های قبل بررسی و راهکارهای جدید برای خدمت شایسته به زائران کربلا انجام شود تا حضور زائران حضرت سید الشهداء بیشتر شود.

حجت الاسلام قلی‌پور با بیان اینکه تعاون، ایثار، انفاق و همه فضایل اخلاقی را در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی شاهد هستیم، عنوان کرد: فضای اربعین حسینی قابل توصیف و بیان نیست چرا که کسانی که یکسال به این سرزمین مشرف شوند منتظر رسیدن اربعین سال آینده هستند تا بتوانند دوباره حضور یابند.

وی با بیان اینکه باید آموزش‌های لازم در زمان برگشت از کربلا به زائران داده شود، تصریح کرد: ما درباره زائران خود وظیفه داریم در زمان رفت و برگشت از این اجتماع بزرگ همه امکانات را فراهم کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه همجنین با اشاره به هشت سال جنگ تحمیلی، اظهار کرد: امروز تفکر عاشورایی ریشه در سال 61 هجری قمری دارد سالی که پس از هزاران سال امروز مردم جهان غرق در اتفاقات آن سال هستند.

قلی پور با بیان اینکه امروز جمع شده‌ایم که مؤلفه قدرت شیعه را گرم‌تر برگزار کنیم، بیان کرد: امروز امنیت ما از تفکر عاشورایی است و اگر نتوانیم آن را حفظ کنیم دشمن با نفوذ خود ما را استحاله می‌کند.

وی با بیان اینکه یک موکب با همکاری شهرستانهای استان در کربلای معلی طراحی شده است، گفت: اربعین یک ظرفیت فوق‌العاده برای جهان تشیع و ایران اسلامی است که بایستی از آن به نحو احسن استفاده کرد.

وی در پایان با بیان اینکه گروه برای پنج روز دیگر در کربلا مستقر می‌شود، خاطرنشان کرد: تمامی خادمان هزینه سفر را خود پرداخت می‌کنند، مگر اینکه نیاز به کار تخصصی باشد که هزینه های آنها را ستاد تقبل خواهد کرد./950/202/ب2

ارسال نظرات