۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۴۵۱۹۱۰
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

نقش روحانیت در تداوم انقلاب برجسته است/ عزاداریها نباید جنبه خرافی به خود بگیرند

حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به نقش پررنگ روحانیت در شکل گیری انقلاب اسلامی و طرح چینی ارزشهای آن، گفت: نقشی که روحانیت در پیشبرد اهداف انقلاب و تحقق آرمانهای امام راحل(ره) و مطالبات مقام معظم رهبری در زمان حال دارد کمتر از ایام پرشکوه پیروزی انقلاب اسلامی نیست.
حجت الاسلام محمدزاده، امام جمعه شبستر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سیفعلی محمدزاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی عصر امروز در همایش طلایه داران تبلیغ شبستر با بیان اینکه این انقلاب و ارزشهای آن برگرفته از اسلام ناب است، اظهار داشت: در حقیقت انقلاب اسلامی ایران برخواسته از قم است.

وی با اشاره به نقش پررنگ روحانیت در شکل گیری انقلاب اسلامی و طرح چینی ارزشهای آن، گفت: نقشی که روحانیت در پیشبرد اهداف انقلاب و تحقق آرمانهای امام راحل(ره) و مطالبات مقام معظم رهبری در زمان حال دارد کمتر از ایام پرشکوه پیروزی انقلاب اسلامی نیست.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه دشمن در ضربه به نظام اسلامی و  انقلاب، افزود: امروز دشمن به دنبال سوء استفاده از موقعیت خواص در جامعه است و باید با علم بیشتر حرکات دشمن رصد شود و اجازه کوچکترین فعالیتی به دشمن داده نشود و این وظیفه سنگین بردوش روحانیت است.

وی از مبلغان خواست تا در برنامه های فرهنگی و جلسات دینی و همچنین در سخنرانی مجالس مختلف به موضوعات و مسائل اجتماعی بویژه ازدواج و طلاق، اعتیاد، عفاف و حجاب، آسیب شناسی عزاداری و اخلاق اسلامی اهمیت داده و به صورت مستمر این موضوعات را پیگیری کنند و به رفع معضلات اجتماعی کمک کنند.

امام جمعه شبستر در ادامه خاطرنشان کرد: روحانیت در همه زمانها نقش اساسی در رشد و فرهنگ سازی دینی جامعه داشتند، ارشاد و هدایت جامعه از وظایف امروز مبلغان است، زیرا با توطئه های جدیدی از سوی استکبار جهانی رو به رو هستیم باید در این شرایط حساس دقیق و هوشیارانه عمل کنیم.

وی بی بصیرتی را یکی از عوامل بروز حادثه عاشورا دانست و گفت: شناخت امام و موقعیت در هر شرایط زمانی و مکانی انسان را بصیر و از فتنه زمان ایمن خواهد ساخت، وظیفه علمای دینی تبیین فلسفه نهضت عاشورا است که بهره‌مندی از ظرفیتهای تبلیغی ماه محرم ضرورتی انکارناپذیر بوده است.

حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به این‌که یکی از برنامه‌های دشمن در قالب جنگ نرم، خالی کردن محتوا از مجالس مذهبی شیعیان است، افزود: رسانه‌های وابسته به اتاقهای فکر رژیم صهیونیستی و غرب تلاش دارند تا مکتب حسینی را تنها در نمادها و ظواهر خلاصه کنند، چرا که درک صحیح از عاشورا مقدمه شناخت مسأله مهدویت است.

وی با تأکید بر این‌که باید از بیانات غیر مستند درباره عاشورا خودداری کرد، گفت: بنا به فرموده رهبر فرزانه انقلاب؛ عاشورا یک حادثه‏ تاریخىِ صرف نبود؛ عاشورا یک فرهنگ، یک جریان مستمر و یک سرمشق دائمى براى امت اسلام بود، از این رو باید حادثه‏ عاشورا را از پیرایه ‏هاى مضر خالى کنیم.

حجت‌الاسلام حسینی خورنژاد رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شبستر نیز در این همایش، با تأکید بر توجه به ماه محرم و فرصتهای ارزشمند آن، اظهار داشت: روحانیت که حافظان اصلی انقلاب و ارزشهای دینی هستند باید از فرصت تبلیغی این ماه در تحکیم معنویت مردم بهره برداری کنند.

وی با بیان اینکه ماه محرم یک فرصت ارزشمند و طلایی برای تبلیغ و ترویج دین اسلام در قالب حرکت امام حسین(ع) و جریان عاشورا است، خاطرنشان کرد: ایام محرم الحرام جایگاه مهمی در فرهنگ دینی ما دارد و برای ایجاد فضای معنوی جامعه بستر مهم و ارزشمندی است.

مدیر کل اداره تبلیغات شبستر درباره نحوه برگزاری همایشها، عزاداریها و تجمعات دهه اول محرم الحرام و آسیب شناسی عزاداری در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: عزاداریها و تجمعات ماه محرم نباید جنبه خرافی به خود بگیرد و نباید اجازه داد تا برخی جریانات منحرف در عزاداریهای جای خود را باز کند./854/202/ب2

ارسال نظرات