۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۴۵۱۸۴۳
با حضور آیت الله فاضل لنکرانی؛

دومین جشنواره ملی نمادهای شهری رضوی به کار خود پایان داد

اختتامیه دومین جشنواره ملی نمادهای شهری رضوی با حضور آیت الله فاضل لنکرانی و رییس شورای اسلامی شهر قم برگزار شد.
جشنواره نمادهای شهری رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اختتامیه دومین جشنواره ملی نمادهای شهری رضوی پیش از ظهر امروز  با حضور آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی، رییس بنیاد بین المللی فرهنگی امام رضا(ع)، بیاتی رییس شورای اسلامی شهر قم، موسوی نژادیان رییس سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم، گودرزی دیباج مسؤول هیأت داوران جشنواره ملی نمادهای شهری رضوی  در مرکز همایش های شهرداری قم برگزار شد.

آیت الله فاضل لنکرانی در این مراسم با بیان اینکه یکی از دیدگاه های مسؤولان کشور بعد از انقلاب اسلامی پیگیری با دقت دین در همه حوزه ها باشد، اظهار کرد: یکی از ویژگی های انقلاب اسلامی این بود که نگرش انسان را نسبت به دین تغییر داد.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دینی به عنوان اداره حکومت مردم مطرح شد و در همه حوزه ها جاری شده است، خاطرنشان کرد: فقه معماری امروز در حوزه جایگاه خود را بدست آورده است و این امر می طلبد تا ما یک برنامه جامع معماری را تدوین کنیم.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: ما نباید المان های دینی را در محلی قرار دهیم که تناسبی با ساختمان های اطراف  نداشته باشد، این موضوع از ارزش های المان ها کم خواهد کرد.

رییس شورای اسلامی شهر قم نیز در این مراسم  ضمن مثبت ارزیابی کردن برگزاری  این جشنواره، افزود:  ما باید تلاش کنیم تا نمادهای اسلامی و دینی در همه امور زندگی انسان ها جاری شود.

رییس بنیاد بین المللی فرهنگی امام رضا(ع)  نیز در این مراسم  با بیان اینکه تمام شهرهایی که بدنبال ایجاد المان دینی در شهر هستند، چشمشان به شهرهای قم و مشهد دوخته شده است، تصریح کرد: این موضوع وظیفه ما را دشوارتر خواهد کرد و ما باید نسبت به ایجاد محتوای دینی برای المان های شهری کشور اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از نفرات برتر این جشنواره تجلیل شد./858/پ203/ی

ارسال نظرات