۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۴۵۱۸۴۲
مدیر مرکز یادگیری و بخش کودکان و نوجوانان مؤسسه تبیان:

نخستین جشنواره «هنر و خلاقیت» دی‌ماه سال جاری برگزار می‌شود

مدیر مرکز یادگیری و بخش کودکان و نوجوانان مؤسسه تبیان، گفت: نخستین جشنواره «هنر و خلاقیت»، در دی‌ماه امسال برگزار می‌شود.
هنر دینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، الناز فطیرخورانی؛ مدیر مرکز یادگیری تبیان امروز در نشست خبری رونمایی از سایت هنر مدرسه و برگزاری نخستین جشنواره ملی هنر و خلاقیت که در موسسه تبیان برگزار شد، گفت: طی دو سال گذشته طرح ملی هنر و خلاقیت آغاز به کار کرد که پس از انعقاد تفاهم‌نامه با آموزش‌وپرورش قرار شده این طرح در مدارس اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه مخاطبان ما در این طرح دانش‌آموزان از گروه سنی پیش‌دبستانی و دبستانی هستند، عنوان کرد: هدف این طرح آموزش هنر و پرورش خلاقیت با استفاده از مفاهیم پایه است تا دانش‌آموزان دغدغه ذهنی خود را روی کاغذ ارائه دهند.

مدیر مرکز یادگیری و بخش کودکان و نوجوانان مؤسسه تبیان، از راه‌اندازی سایت هنر و مدرسه خبر داد و گفت: این سایت به‌نوعی بزرگ‌ترین نمایشگاه آثار مجازی کودکان در سراسر کشور خواهد بود که همه دانش‌آموزان مقاطع پیش‌دبستان تا پایه ششم و مراکز دیگر می‌توانند آثار خود را در آن به نمایش گذارند.

فطیرخوانی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره «هنر و خلاقیت»، بیان داشت: نخستین دوره این جشنواره در دی‌ماه امسال برگزار می‌شود که در اختتامیه آن از صاحبان آثار برگزیده در 4 مهارت «نقاشی و رنگ‌آمیزی»، «برش و حجم‌سازی»، «تا کردن یا اریگامی»، «نوشتن خط تحریری» تجلیل به عمل می‌آید.

وی افزود: مراکز آموزشی سراسر کشور نیز می‌توانند آثار دانش‌آموزان خود را در این سایت وارد کنند، آثاری که از ناحیه دانش‌آموزان در سایت «هنر و مدرسه» وارد می‌شود به‌عنوان رزومه هنری آنها ثبت می‌شود.

مدیر مرکز یادگیری و بخش کودکان و نوجوانان مؤسسه تبیان، از آمادگی ایجاد شعبه و نمایندگی در شهرستان‌ها خبر داد و گفت: در راستای این هدف طی دو سال گذشته بیش از 200 مربی برای این طرح آموزش دیدند.

فطیرخوانی در پایان با اشاره به اینکه هر دانش‌آموز می‌تواند سه اثر در قالب نقاشی، زیبانویسی و کار فنی ارسال کند، خاطرنشان کرد: مهلت ارسال آثار تا آخر آذرماه سال جاری به نشانی اینترنتی سایت هنر و مدرسه www.honaremadrese.com است./202/807/ب1

ارسال نظرات