۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۴۵۱۷۲۹
مسؤول کارگروه یاوران معنوی اربعین کشور:

اربعین فرصتی برای آموزش همگانی زائران است

مسؤول کارگروه یاوران معنوی اربعین کشور در جمع مبلغان ماه محرم، گفت: اربعین از علائم تشیع شمرده شده باید در قبال آن هم در دنیا و هم در آخرت پاسخگو باشیم این اختصاص و این موهبت و نعمت، فرصت جهانی برای ما ایجاد کرده است.
حاجی ابراهیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام امیرمسعود حاجی ابراهیمی، مدیر برنامه و محصولات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، امروز در گردهمایی روحانیان و مبلغان طلایه داران تبلیغ محرم الحرام 1395 استان سیستان و بلوچستان، گفت: اربعین شاخص حوزه دینداری و مذهبی است.

وی افزود: موهبتی که در اختیار شیعیان قرار داده شده است که دیگر مذاهب و فرق آن را ندارند. نه اینکه دیگران حق استفاده و حضور ندارند بلکه این اختصاص وظیفه ما را سنگین تر  می کند.

حجت الاسلام حاجی ابراهیمی اظهار کرد: وقتی اربعین از علائم تشیع شمرده شده باید در قبال آن هم در دنیا و هم در آخرت پاسخگو باشیم. این اختصاص و این موهبت و نعمت، فرصت جهانی برای ما  ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: جریان اربعین برای ما یک فرصت است. دقیقا در همین زمان نیز برای دشمن نیز فرصتی ایجاد شده است که برای ما تهدید است.

مسؤول کارگروه یاوران معنوی اربعین کشور یادآور شد: فرصتی برای ماست، زیرا آداب، اخلاق و معارف زیارت حداقلی است که باید آموزش بدهیم و از مباحث پایه است. اما سوال این است، چرا در کشوری که امام معصوم در آن مدفون است هنوز به آموزش آداب و اخلاق نیازمندیم؟ زیرا اربعین فرصت آموزش همگانی است.

وی گفت: این پایه فرصتی برای آموزش اخلاق اجتماعی و ادب رفتاری و سبک زندگی است. آداب میهمانی و آداب میزبانی لازمه آموزش در فضای اربعینی است.

مسؤول کارگروه یاوران معنوی اربعین کشور اظهار داشت: در تجمع عظیمی که به فرموده رهبر معظم انقلاب شبه معجزه است و ما میهمان مردم عراق هستیم و آنها با تمام اخلاص و وجود برای سیدالشهدا و زائرانش خدمت می کنند باید آداب میهمانی را بلد باشیم. اگر این اتفاق بیفتد به یقین انقلاب هم صادر می شود.

مدیر برنامه و محصولات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گفت: زائر ایرانی باید مودب به آداب اخلاقی و اجتماعی باشد، زیرا با عنایت و طهارت بر امام معصوم وارد می‎شود.

وی افزود: از طرف دیگر فرصتی برای دشمن است. که طبیعی است تهدیدی برای ما خواهد بود. تمام نقاط مثبت ما مورد توجه دشمن است و نقطه نفوذ ما خواهد بود.

مسؤول کارگروه یاوران معنوی اربعین کشور گفت: وجود فرقه‎های انحرافی و تفکرات غیر ناب، سبک‎های تولیدی و القایی، اختلافات قومی و ملیتی، اختلافات مذهبی از مواردی است که دشمن به دنبال ایجاد کردن آن است. خدا فرصتی به ما داده است که در لباس مقدس روحانیت سهمی برای خود  از فضای سیدالشهدا و اربعین حسینی برداریم./202/917/ب1

ارسال نظرات