۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۴۵۱۵۰۴
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خبر داد؛

برگزاری نماز با همکاری روحانیت در 750 مدرسه

پاشایی گفت: با هماهنگی های انجام گرفته با حوزه های علمیه تاکنون توانسته ایم در 750 مدرسه با حضور روحانی نمازگزار، نماز جماعت برگزار کنیم و این امر خود در ترقی معنوی دانش آموزان مؤثر بوده است.
نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، جعفر پاشایی، مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ظهر امروز در آیین زنگ نماز که با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دبیرستان دخترانه عفتیه تبریز برگزار شد، از افتتاح 35 نمازخانه و تجهیز و آراستگی بیش از 100 نمازخانه مدرسه‌ای در سطح استان خبر داد.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد گسترش معنویت و تجهیز و گسترش نمازخانه ها در مدارس بودیم، ابراز داشت: در سال جاری توانستیم در عرض 20 روز، 35 نمازخانه مدرسه‌ای با منابع مالی محدود اداره کل و کمک خیران افتتاح کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به حضور فعال روحانیت در مدارس و در جمع دانش آموزان، افزود: با هماهنگیهای انجام گرفته با حوزه های علمیه تاکنون توانسته ایم در 750 مدرسه با حضور روحانی نمازگزار، نماز جماعت برگزار کنیم و این امر خود در ترقی معنوی دانش آموزان مؤثر بوده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و 650 نفر همکار امام جماعت فرهنگی در مدارس مشغول فعالیتهای فرهنگی هستند، ادامه داد: تاکنون در سطح مدارس 3 هزار و 800 جلسه گفتمان دینی درباره نماز و گفتمانهای دینی تشکیل شده است که این مسائل نیز دارای تأثیرات مثبت بسیاری برای معنویت دانش آموزان بوده است.

پاشایی با اشاره به فعالیتهای ائمه جماعات در آموزش نماز و احکام مربوط به آن، ادامه داد: 180 نفر از ائمه جماعت به 2 هزار و 212 نفر از خانواده‌های دانش آموزان و همکاران با موضوع نماز آموزش داده‌اندِ این خود یکی دیگر از فعالیتهای مهم و مؤثر در ترویج نماز و نماز خوانی بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در مورد مسابقات کشوری قرآن و عترت نیز، اظهار داشت: 6 نفر از دانش آموزان استان در این مسابقات توانستند رتبه اول کشوری را کسب کنند، همچنین 75 درصد از دانش آموزان دوره اول و دوره دوم دبیرستان در مسابقات استانی قرآن و عترت شرکت داشتند.

وی به تجهیز و آراستگی نمازخانه 100 مدرسه اشاره کرد و گفت: فرش نمازخانه به مساحت 2 هزار مترمربع توزیع شده و 13 مدرسه به عنوان مجری طرح امین انتخاب شدند./۸۵۴/203/ب2

ارسال نظرات