۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۴۵۱۲۷۸

نشست جریان‌شناسی سازمان منافقین برگزار شد

نشست جریان‌شناسی سازمان منافقین با حضور صادقی کارشناس مسائل سیاسی در مؤسسه طلوع برگزار شد.
منافقین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،صادقی کارشناس امور سیاسی در نشست جریان‌شناسی سازمان منافقین که در موسسه طلوع برگزار شد با اشاره به اینکه اگر انقلاب اسلامی پیش نیامده بود سازمان منافقین کارهای زیادی می‌کردند اظهار داشت: سازمان منافقین روش نفاق با مردم را در پیش گرفتند، آنها آنچه را که مخالف اسلام بود در قالب دین اسلام استفاده می‌کردند و با صداقت با مردم عمل نکردند.

وی ادامه داد: برای مثال یک روحانی که مسیحیت و پاپ را قبول ندارد و با آنها نیز مبارزه می‌کند برود و براساس مفاهیم آنها برخلاف مسیحیت عمل کند هرچند برای ما خوب است اما درست نیست چون برخلاف صداقت است.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه چرا شوروی از کمونیست‌ها حمایت نکرد اما آمریکا حمایت کرد خاطرنشان کرد: سال 60 حرفهای ضد غربی واقعا آتشین بود، ارتباط بنی صدر با سازمان سیا کاملا قطعی بود و او برای غرب کار می‌کرد و از آنها حقوق می‌گرفت، زمانی که همکاری بنی صدر با رجبی شکل گرفت خیلی از سوی غرب حمایت شد، هنگامی که رجبی نیز وارد فرانسه شد با حمایت زیادی مواجه شد، پس می‌توان گفت همه اینها با هم ارتباط داشتند.

صادقی با اشاره به سفر معاون نصیری رییس ساواک تاکید کرد: معاون نصیری می‌گوید در سفری که به سیا داشتم آمریکا حرکات منافقین را مثبت اعلام می‌کرد و نگرش مثبتی نسبت به آنها داشتند، به همین منظور ما شاهد بودیم که شهید بهشتی به امام خطر کمونیست و منافقین را اطلاع داد و گفتند این قدرت‌ها برای ما خطر ساز است، امام نیز به ایشان گفتند همه این گروه‌ها به جز چریکهای خلق و برخی از اعضای حزب توده آمریکایی هستند.

وی افزود: امروزه با وجود اینکه چندین سال از اتفاقات زمان انقلاب می‌گذرد شک نداشته باشید که حزب توده با کمونیست‌ها بود، چریک‌های خلق هم بعد از فروپاشی و تبدیل شدن آنها به دو گروه اقلیت و اکثریت تبدیل شدند که اقلیت‌ها به سوی غربی ها رفتند و اکثریت آنها رویکرد همکاری با نظام ایران را داشتند که هدف آنها روی کار نیامدن آمریکا بود.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه یک فرد کمونیست در انقلاب نقش دارد اما نقش آن مثبت نیست، تصریح کرد: کمونیست‌ها باید تاوان حرکات منفی خود را می‌دادند، مردم در گذشته راضی بودند که حتی حکومت شاهنشاهی باشد اما کمونیست‌ها نباشند زیرا معتقد بودند که شاه می‌گذارد اعمال دینی و زیارت انجام دهند اما با وجود کمونیست‌ها خبری از کل دین نیست.

صادقی با اشاره به اینکه در سال 54 در بین مردم حس انقلاب‌جویی دیده نمی‌شد یادآور شد: به همین منظور زمانی که امام خمینی(ره) در مدرسه فیضیه اعلامیه دادند و مردم را ترغیب به حق کردند کسی به میدان نیامد، اما اینکه چه شد مردم در سال 56 آمدند را باید کشته شدن فرزند امام راحل مصطفی خمینی دانست، این اتفاق موجی در مردم ایجاد کرد که پایه‌های انقلاب را آماده کرد.

وی اضافه کرد: در همان سال‌های ابتدایی شروع انقلاب از سوی مردم کمونیست‌ها جهت خود را عوض کردند، در پاییز 55 کمونیست‌ها اعلام کردند برای انقلاب وقت خوبی نیست و مردم میلی برای انقلاب ندارند، زیرا در این زمان شاه توانسته بود حکومت را حفظ کند و قدرت‌های خارجی و همسایگان ایران نیز حامی شاه بودند، در این شرایط گروهای چپ به این نتیجه رسیده بودند که تا 50 سال دیگر زمینه برای انقلاب وجود ندارد زیرا این گروه به یأس رسیده بودند، به همین دلیل باید گفت نقش منافقین در انقلاب اسلامی منفی بود.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه کمونیست‌ها انتظار داشتند در این انقلاب سهم بگیرند ابراز داشت: به طور کلی کمونیست‌ها انتظار داشتند که حکومت اسلامی باشد اما نخست وزیر آن کمونیست باشد، قانون اسلامی باشد اما به شیوه کمونیستی اجرا شود، آیا این امر امکان‌پذیر است، رابطه اسلام با لیبرال‌ها نیز در این شرایط بود که امام به بازرگان سمت داد نه به خاطر حزبش بلکه به خاطر اینکه اسلام را قبول داشت.

صادقی با اشاره به اینکه نظام لیبرالی مردمی نیست تاکید کرد: از نظر لیبرال‌ها معیار قانون هوای نفس مردم است یعنی هرچه مردم بخواهند، افرادی چون جلال آل احمد نیز جذب نهضت امام شده بودند، با وجود ٱنکه جلال توده‌ای بود اواخر عمرش جذب این حقیقت شده بود که امام راهش درست است، این نکته نیز نباید فراموش شود که زمان وجود جلال سازمان مجاهدین خلق تاسیس نشده بود.

وی اظهار داشت: جبهه ملی که سکولار بود رویکردش این بود که یک عده از روحانی‌ها را جذب کند، زیرا آنها متوجه شده بودند بدون روحانیت کار آنها پیش نمی‌رود.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در گفتگوی سازمان مجاهدین مریم رجوی واقعیاتی را بازگو کرد گفت: مریم رجوی در این نشست اعتراف کرد که همه کتابهای ایدئولوژیک چاپ شده سازمان کار مسعود رجوی بوده است، بنابراین مرکز انحراف از سوی مسعود رجوی شکل گرفته است، برای مثال بسیجی که عضو بسیج می‌شود که از ابتدا جهان‌بینی این گروه را نخواند و در آن عضو شده است، در همین راستا نیز در سازمان خلق هم میبینیم با قرآن، نهج البلاغه و ائمه خیلی‌ها را به داخل سازمان کشاندند و کسی نمی‌دانست کجا آمده است.

وی افزود: اگر این نکته ثابت شود که کتاب‌های اعضای سازمان خلق برای مسعود رجوی بوده است نگاه ما نسبت به خیلی از اعضای گذشته این سازمان عوض می‌شود و متوجه می‌شویم که در اصل آنها در انحراف سازمان نقش نداسته‌اند.

صادقی با بیان اینکه در آمریکا دو گروه بازها و کبوترها وجود دارند خاطرنشان کرد: آیزنهاور جزء گروه بازها بود، آمریکا نهایت تلاش خود را کرد و در آخرین عملیات خود آیزنهاور را به ایران فرستاد تا حداقل سقف 5 میلیون از مردم و شخصیت‌هایی چون امام راحل را بکشند، اما کبوترها اعتقاد به عملکرد سیاسی و بدون کودتا داشتند و سعی دارند تا با افکار روانی مردم را فریب دهند، به همین منظور آنها منتظر فرصتی در ایران بودند تا زمانی که فهمیدند بازرگان نخست وزیر شد و تصورشان براین بود که ورق انقلاب به سمت آنها برگشته است.

وی در پایان گفت: نهضت آزادی نیز جریانی با رهنمود و کمک آمریکا برای در دست گرفتن حکومت‌های دیگر بود، از نظر آمریکایی‌ها روحانیان افراد شجاعی بودند اما تیزبین نبودند و به همین منظور کاشانی و شیخ فضل الله از بازی سیاست به راحتی خارج شدند، اما امام راحل شخصیتی چون این افراد نداشت و خیلی تیز هوش‌تر از بازرگان و آمریکایی ها عمل کرد./201/816/ب1

ارسال نظرات