۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۴۵۱۰۸۹
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

روحیه مقاومت و ایثار مهم ترین عامل پیروزی در دفاع مقدس بود

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری گفت: دشمن با دیدن روحیه مقاومت و شهادت طلبی مردم ایران در هشت سال جنگ تحمیلی مجبور به عقب نشینی و پایان دادن به جنگ شد.
حجت الاسلام والمسلمین انتظاری

حجت الاسلام والمسلمین علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی از سوی صدام در سال ۵۹، گفت: در این سال صدام حسین ملعون با هدف و خیال شکست ایران در کمترین زمان ممکن حمله را آغاز کرد.

وی علت اصلی پیروزی ایران اسلامی در ۸ سال جنگ تحمیلی را روحیه مقاومت، شهادت طلبی و ایمان به خدا در مردم بزرگ این مرز و بوم دانست و ادامه داد: دشمن با دیدن روحیه مقاومت و شهادت طلبی مردم ایران در هشت سال جنگ تحمیلی مجبور به عقب نشینی و پایان دادن به جنگ شد.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به شرایط ایران اسلامی در زمان آغاز جنگ تحمیلی، افزود: جنگ زمانی آغاز شد که هنوز سپاه تشکیل و ارتش منظم نشده بود، ولی با توجه به دستور امام خمینی(ره) و تکلیف حضور در جبهه، ملت برای خدا و حفاظت از انقلاب اسلامی قیام و راهی مبارزه حق علیه باطل شدند.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی امروز در نهایت قدرت و اقتدار است، خاطرنشان کرد: با گذشت چندین سال از پایان جنگ، اکنون ایران اسلامی با رهبری حکیمانه امام خامنه ای و پشتیبانی قوای مسلح و مردم و تکیه بر قدرت جوانان در خاورمیانه حرف اول را زده و قدرت مطلق خاورمیانه است.

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری با تأکید بر حفظ قدرت و تقویت بنیه دفاعی و موشکی کشور برای صیانت از مرزهای ایران و اسلام، تصریح کرد: انقلاب اسلامی با رهبری امام خامنه ای، در رأس جنگ عیله دشمنان اسلام قرار داشته و اگر رهبری اشاره ای کند دشمنان در مقابل عظمت و قدرت ملت ایران نمی توانند قد علم کنند.

وی اقتدار موشکی و نیروهای مسلح را یک امر ضروری و حساس عنوان کرد و ادامه داد: برنامه نظامی و نیروهای مسلح باید در نهایت آمادگی قرار داشته باشند تا خدای ناکرده در زمان حمله گرگهای منطقه ای و استکباری بتواند در برابر آنها ایستاد و دشمن را مأیوس و ناامید کرد.

مدیر استانی حوز علمیه آذربایجان شرقی با بیان اینکه قدرت نظامی و تسلیحاتی برای دفاع از تمامیت هر کشوری لازم و ضروری است، تصریح کرد: امروز باید به تأکیدات قرآن درباره تقویت بنیه دفاعی و نظامی کشور عمل کرد و چشم طمع دشمنان را از ایران اسلامی دور کرد./۸۵۴/303/ب2

ارسال نظرات