۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۴۵۱۰۲۵
آیت الله طه محمدی:

حوزه طلاب را همراه با مقتضیات زمان تربیت کند

امام جمعه همدان گفت: پیامبر طبیب دوار بطبه بود و هر چه پیش می رود مشکلات پیچیده تر می شود و این در حالی است که ما به پای نیازها و مقتضیات زمان عاجز هستیم و آنچه از اسلام و تشیع باقی مانده به برکت اخلاص علما است و سرعت آخرزمانی ایجاب می کند که در تربیت طلاب اهتمام بیشتری صورت گیرد.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، امام جمعه همدان در مراسم تجلیل از روحانیان معمر استان همدان که ظهر امروز در تالار معلم همدان برگزار شد با تبریک روز عید غدیر، اظهار داشت: اگر علمای متعهد نبودند امروز تسننی هم در کار نبود، چرا که برخی تسنن را به سوی وهابیت کشاندند و داعش زاییده وهابیت است.

وی افزود: فتاوای سترگ علمای شیعه کجا و فتوای احماقانه مفتیان وهابیت کجا و این نشان از عمق علمی و اخلاص علمای شیعی است.

امام جمعه همدان ابراز داشت: علمای وهابیت اسلام را یک جا به استکبار فروختند ولی امروز به لطف زحمات روحانیت شیعه، اسرائیل و آمریکا خواب راحت ندارند، البته عقد اخوت وهابیت با آمریکا ضربات مهلکی را به پیکره اسلام وارد کرده است.

وی با اشاره به خدمات مرکز خدمات، خاطرنشان کرد: مرکز خدمات زاینده رودِ خیر و برکت جامعه روحانیت است و باید وضع روحانیت در پیش از انقلاب و بعد از انقلاب مقایسه شود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان افزود: توجه ویژه به معمرین روحانیت و خانواده های معزز متوفاهای حوزه از امور مهم در این زمینه است و باید با توجه بیشتری دنبال شود.

وی ادامه داد: از زمان صدر اسلام تاکنون بسیاری از علما به بالای دار رفتند و شهدای روحانیت در آن زمان و این زمان بسیار بوده اند و هیچ قشری به انداره روحانیت نسبت به جمعیت شهید تقدیم اسلام نکرده است.

آیت الله طه محمدی گفت: ایمان، تقوا، فضیلت و گذشت از مهمترین ویژگی های شهدا بود که مایه افتخار جامعه اسلامی است و امروز یکی از مشکلات جامعه انحراف فرهنگی و اعتقادی جوانان است.

وی ابراز داشت: پیامبر طبیب دوار بطبه بود و هر چه پیش می رود مشکلات پیچیده تر می شود و این در حالی است که ما به پای نیازها و مقتضیات زمان عاجز هستیم و آنچه از اسلام و تشیع باقی مانده به برکت اخلاص علما است و سرعت آخرالزمانی ایجاب می کند که در تربیت طلاب اهتمام بیشتری صورت گیرد.

امام جمعه همدان تصریح کرد: در عرصه شبیخون فرهنگی پیاده هستیم و 110 هزار دانشجو  در استان داریم و طلاب بسیار عده کمتری دارند باید قشر طلاب مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: بیشترین کارهای فرهنگی برای افراد انقلابی واجب عینی شده است چرا که در بسیاری از موارد مشکلات بر زمین مانده بسیار جدی است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان یادآور شد: روحانیت همدان منیع الطبع، عفیف و قانع است و امید است که نسبت به مشکلات آنان توجه بیشتری صورت گیرد و در روایتی آمده است که اکرام یک عالم در اکرام و احترام در حق خانواده های آنان است و باید خانواده های آنان فراموش نشوند./979/202/ب2

ارسال نظرات