۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۴۵۰۹۵۸
حجت الاسلام ریاحی:

کسی به دغدغه‌های اصحاب رسانه توجه ندارد

مدیر مسؤول دوهفته نامه ریاح با انتقاد از اینکه در ظاهر شعار حمایت از رهبری می دهیم اما رهبر معظم انقلاب امروز مظلوم ترین شخص در کشور است، گفت: اصحاب رسانه دیده‌بان تیز بین جامعه هستند که کمترین دستمزد را در جامعه دارند و کمترین توجه به مشکلات آنها می شود.
حجت الاسلام ریاحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام میثم ریاحی مدیر مسؤول و صاحب امتیاز دو هفته نامه ریاح، پیش از ظهر امروز در جشن یکسالگی انتشار این دو هفته نامه ضمن قدردانی از همکاران خود، گفت: هدف ما بیدار شدن اجتماع و پویایی فرهنگ است و خواستیم که به افزایش میزان مطالعه کمکی کرده باشیم و به همین دلیل گروهی در قالب دو هفته نامه ریاح تشکیل شد.

وی با بیان اینکه هدف ما کاهش اختلاف و فروپاشی خانواده ها و حمایت از فرهنگ اسلامی ایرانی باشد، افزود: البته می دانیم که این مسائل با تولید یک نشریه محقق نمی شود اما بیشترین توان خود را به کار گرفته ایم که هر چند محدود بتوانیم در این زمینه تأثیرگذار باشیم.

مدیرمسؤول دو هفته نامه ریاح با اشاره به اینکه باید در کنار دیدگاه فرهنگی باید فعالیت های دیگر نیز داشته باشیم و مجبور به گرفتن تبلیغات شدیم، تصریح کرد: هزینه های فرهنگی عمیق است و این چاه پیش رو به زودی ها پر نخواهد شد؛ حتی در خرید و پخش، حمایت و اشتراک انتظار داشتیم اما متأسفانه در مطبوعات گویا تنها سابقه مهم است و از دیگران استقبالی نمی شود و نوع فعالیت و انگیزه برای برخی مهم نیست.

کسی به دغدغه‌های اصحاب رسانه توجه ندارد

حجت الاسلام ریاحی با بیان اینکه البته بسیاری هم حمایت کردند اما انتظار ما در زمینه مطبوعات بسیار بیش از این بود، ادامه داد: برای ما انرژی تنظیم هر شماره از این دو هفته نامه به اندازه یک کتاب است اما به اندازه یک کتاب هم از ما استقبال نمی شود و سوالم این است که چرا خبرنگاران با اینکه اینهمه فعالیتشان مشهود است کمتر از دیگران دیده شودند و کمترین دستمزد را داشته باشند؛ چرا همدلی و همزبانی در مطبوعات به ویژه در شهر اصفهان نیست و چرا کسی به حرف دل خبرنگاران توجهی نمی کنند.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه بیشترین فعالیت دیده می شود و گاه روزنامه نگاری تا پاسی از شب باید بیدار باشد اما کمترین تقدیر ها از روزنامه نگاران می شود، بیان کرد: در این حوزه انسان ریز مسائل را می بیند و هیچ کسی مانند روزنامه نگار و خبرنگار نمی تواند مسائل را به خوبی ببیند اما به دلیل اینکه می بیند و دغدغه مند است سکوت در برابر این مشکلات بسیار سخت است.

عضو شورای عالی بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان، خبرنگار را دیده بان ریز بین و تیز بین جامعه توصیف و ابراز کرد: زمانی که می بینیم همه خوب حرف می زنند اما عمل نمی کنند ما می‌سوزیم؛ زمانی که همه شعار می دهند اما شعور نمی بینیم زجر می کشیم، زمانی که می بینیم که همه می گویند از فرهنگ دفاع می کنیم اما هیچ کس به واقع از فرهنگ دفاع نمی کند عذاب می کشیم.

حق شهدای اصفهان در کشور ادا نشده است

حجت الاسلام ریاحی، با بیان اینکه اصفهان در پرورش مسؤولان کشوری بالاترین میزان را داشته است اما کمترین توجه و حمایت از اصفهان شده است، گفت: حتی حق شهدای اصفهان هم در کشور ادا نشده است و پس از 36 سال یک فیلم برای شهید خرازی، همت و دیگران ساخته نشده است.

وی با اشاره به اینکه این مشکلات از نگاه مطبوعات خالی نیست و خبرنگاران تنها شاهدان این مسأله هستند، عنوان کرد: در سال اقتصاد مقاومتی حرف از تولید ملی می شود اما شاهد اشباع اجناس وارداتی در بازار هستیم و زمانی حرف از ازدواج آسان می زنیم که امروز ازدواج در سخت ترین شرایط ممکن قرار گرفته است.

رییس کارگروه تربیتی اخلاقی بسیج استان اصفهان، با انتقاد از اینکه تجمل گرایی در زندگی ما بیداد می کند و در ظاهر از رهبری شعار می دهیم اما رهبر معظم انقلاب امروز مظلوم ترین شخص در کشور است، تقاضا کرد: بیاییم همدل و همزبان شویم و به اقدام و عمل در مطبوعات دست بزنیم تا اصفهان در خط مقدم مطبوعاتی کشور قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از خانه مطبوعات تا انجمن صنفی خبرنگاران انتظار داریم که همدل و همزبان شده و جامعه مطبوعاتی را در بالاترین قله های مطبوعاتی قرار داده، اجازه ندهند که حق اصفهان در مطبوعات ادا نشود./202/1304/ب1

ارسال نظرات