۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۱
کد خبر: ۴۵۰۸۳۲
مدیر مدرسه علمیه قدیری قم:

فضای مجازی بهترین عرصه برای تبلیغ و ترویج دین است

مدیر مدرسه علمیه قدیری با بیان این که فضای مجازی بهترین عرصه برای تبلیغ و ترویج دین است، گفت: حضور صحیح فعالان فرهنگی و روحانیت می تواند خطرهای فضای مجازی را به فرصتی مناسب تبدیل کند.
مدرسه علمیه قدیری

حجت الاسلام سید مرتضی مرتضوی، مدیر مدرسه­ علمیه قدیری قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تبریک عید سعید غدیر خم با اشاره به نقش امیرمؤمنان امام علی(ع) در تحول درونی افراد گفت: آن چیزی که درباره حضرت علی (ع) وجود دارد، این است که ایشان به عنوان جان عالم مطرح هستند و می­دانیم در ائمه دو نفر طبق روایات مقام­شان از دیگران بالاتر است یکی حضرت علی (ع) و یکی هم امام زمان (عج) است. لذا روایت داریم کسانی که با ایشان خوب باشند هدایت می شوند و هرکس با ایشان بد باشد در ضلالت می افتتد.

وی افزود: نقش امام علی (ع) این چنین نقش مهمی است، هرکس در دنیا هدایت شد به دلیل دوستی با امام اول شیعیان بود و هرکس در دنیا و آخرت در بیچارگی و خاری افتاد به دلیل دشمنی با ایشان بوده است، لذا مشاهده می کنیم برخی از کسانی که در راه شیعه افتادند آن هایی هستند که از ابتدا با حضرت امیر خوب بودند و معصیت در زندگی شان وجود نداشت؛ پس خداوند مسیر زندگی شان را طوری قرار داد تا در راه تشیع قدم بگذارند.

مدیر مدرسه علمیه قدیری، خودخواهی و حسادت را از عوامل مهم انحراف از راه اصلی ولایت دانست و افزود: به طور کلی معصیت ها و رذایل اخلاقی باعث می شود انسان مقابل ولی زمان خود بایستد. همچنین تاریخ به ما نشان داده تمام کسانی که در مقابل حضرت امیر (ع) ایستاده اند دارای انحرافات اخلاقی و معصیت بوده اند و این عوامل باعث گمراهی آن ها شده است.

حجت‌الاسلام مرتضوی افزود: به طور مثال معاویه در زمان خودش دارای این رذایل اخلاقی بود و نه تنها خودش، بلکه جامعه را نیز از زمان حکومتش تاکنون در گمراهی انداخته است و انحرافات مسلمانان را که مورد بررسی قرار می دهیم بسیاری از آن ها از زمان معاویه شروع شده و تا کنون ادامه پیدا کرده اند.

وی با تاکید بر دعای "یا الله یا رحمن یا رحیم، یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک" اظهار داشت: با توجه به این دعا که معنای آن استوار بودن قلب های ما بر دینمان است باید بدانیم در عصر غیبت خطر انحراف مسلمانان و شیعیان را بیشتر تهدید می کند و اگر انسان از دین خود انحراف پیدا کند در عصر غیبت دچار گمراهی خواهد شد، لذا در عصر غیبت مهمترین وظیفه روحانیان این است که مردم را در دینشان استوار سازند و اگر این استواری رواج پیدا کند جامعه رو به اصلاح خواهد رفت.

وی فضای مجازی را فرصتی مناسب برای عرصه تبلیغ و ترویج دین دانست و بیان داشت: دشمن در هرزمانی راه های گوناگون و متعددی برای نفوذ دارد؛ اما یکی از راه های خطرناک آن فضای مجازی است، در جوامع کنونی از سنین نونهالی تا سالمندی از این ابزار استفاده می کنند و به تمام کانالها و سایت ها دسترسی آنی دارند. به همین دلیل خطرات این فضا بسیار زیاد بوده و حضور صحیح فعالان فرهنگی و روحانیت می تواند این خطر را به فرصتی مناسب تبدیل کند.

وی با ارزیابی عملکرد نهادهای دینی و حوزوی در ترویج گفتمان ولایت و امامت تصریح کرد: فعالیت این نهادها در چند سال اخیر سرعت بیشتری پیدا کرده است، اما ضروریست فعالیت های بیشتری در زمینه ولایت و اهمیت آن انجام شود.

وی افزود: با مطالعه تاریخ مشاهده می کنیم خداوند روزی که نبی مکرم اسلام حضرت امام علی(ع) را به امامت نصب کرد را روز اکمال دین و اتمام نعمت می داند.

حجت الاسلام مرتضوی نقش ولایت در جامعه را نقشی مهم و تاثیرگذار برشمرد و گفت: روایتی وجود دارد که طبق آن مردم روی دین زمامدارانشان استوار هستند، اگر زمامدار الهی باشد جامعه را به راه خوبی هدایت می کند ولی اگر زمامدار یک فرد منحرف باشد مردم طبق رویه او جلو می روند؛ به همین دلایل نقش ولایت در جامعه نقش بسیار مهمی است./874/ت302/ی

خبرنگار: محمدصالح غلامعلی نژاد

 

 

ارسال نظرات