۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۴۵۰۸۰۸
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

غدیر روز تجلی آفتاب ولایت و تداعی عنایت الهی به جامعه بشری است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که غدیر روز تجلی آفتاب ولایت و تداعی عنایت الهی به جامعه بشری است، گفت: با گسترش و ترویج فرهنگ غدیر شاهد تحکیم هرچه بیشتر روابط والای انسانی و دینی در جامعه خواهیم بود.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در جشن بزرگ غدیرخم که در مصلای جمعه قائمشهر برگزار شد، روز عید غدیر تداعی کننده ولایت حضرت علی‌(ع) است، گفت: در این روز باشکوه، امین وحی آمد و فرمان آورد و رسول خدا از مرکب پیاده شد تا وصی و جانشین خود را به مردم معرفی کند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان این که غدیر گلستان عطر نبوی و مبدا ظهور ولایت علوی است، افزود: خدا را شاکریم که به برکت غدیر، نور عدالت علوی در کشورمان می‌تابد.

امام جمعه قائمشهر با اشاره به اینکه این عید بهانه‌ای برای درست اندیشدن به منظور تبعیت از این گوهر‌های الهی است، خاطرنشان کرد: غدیر تداوم پیامبری با همه آرمان‌های بلند آن است و این مناسبت راه گذشت از خودپرستی به خداپرستی است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی بر ضرورت تببین فلسفه غدیر و درک عمیق از پیام این واقعه تاکید کرد و افزود: پرداختن به مفهوم ولایت، ناب ترین مفهومی است که می تواند ضمن تحکیم مبانی حکومت دینی و فلسفه سیاسی اسلام و نیز اثبات بطلان سفسطه جدایی دین از سیاست، چراغی فراروی جامعه اسلامی باشد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری همچنین بر لزوم شناساندن رسالت غدیر در جامعه تاکید کرد و گفت: حضرت علی (ع) همچون ستاره ای درخشان در آسمان بود که نماد قرآن مجسم و همه کمالاتی که بشریت همواره در آرزوی آن بود، محسوب می شود.

وی با اشاره به دوران غربت امیرمومنان حضرت علی(ع) تصریح کرد: امروز خرسندیم در کشوری زندگی می کنیم که نور ولایت و امامت و اندیشه سیاسی، دینی، الهی و معرفتی مولا علی (ع) را دنبال می کند.

امام جمعه قائمشهر، دهه امامت و ولایت را فرصتی ارزشمند برای تببین فلسفه غدیر و پیام غدیر عنوان کرد و افزود: باید در جهت تبلیغ و ترویج فرهنگ غنی غدیر و توسعه آموزه های علوی و تشریح فضایل امیرالمومنین علی (ع) تلاش کنیم.

وی خواستار ترویج فرهنگ غدیر به ویژه در این ایام شد و اضافه کرد: همه مسلمانان و به‌ویژه شیعیان وظیفه دارند که در راستای ترویج فرهنگ علوی تلاش کنند و این مهم باید به صورت گسترده انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی ساده زیستی، عدالت خواهی، مبارزه با ظلم و ستم را به عنوان مهم ترین ویژگی‌های علوی دانست و افزود: مراسمات غدیر نباید تشریفاتی باشند و بلکه باید مفاهیم علوی در آن ترویج شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود به تلاش دشمنان اسلام برای تضعیف و نفی امامت و ولایت اشاره کرد و افزود: باید تلاش ویژه‌ای برای مقابله با این ترفندهای دشمنان داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی همچنین با تاکید بر لزوم تبیین و تشریح پیام غدیر در سطح جامعه، خاطرنشان کرد: مسیر ولایت و امامت و رهبری مسلمانان در این روز رقم خورده است.

وی افزود: در آن روز بودند کسانی که ولایت علی را برنتافتند و می‌خواستند ولایت علی(ع) و فرزندانش را که در سایه بعثت و نبوت بود را خاموش کنند و خداوند در این واقعه نور رحمت خود را به نهایت رساند و نمایان ساخت.

امام جمعه قائمشهر تصریح کرد: امامت امر مهمی است و با توجه به شرایط استثنائی کنونی نیاز است که بیش از پیش پشتیبان ولایت فقیه و رهبری باشیم چرا که این امر مشت محکمی بر دهان دشمنان نظام و یاوه‌گویان است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که دین اسلام، پنج ستون دارد، تصریح کرد: ولایت، یکی از آن ستون‌هاست و هیچ‌یک از آنها به اندازه ولایت اهمیت ندارد.

وی با بیان اینکه امام راحل ولایت را به ارمغان آورد و به ملت هدیه داد، گفت: قبل از انقلاب، ولایت در خیال و اندیشه بود و در عمل و حاکمیت اجرایی نمی‌شد و امام خمینی(ره) ولایت را از اندیشه به عمل و از تئوری به کاربردی رساند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این‌که ترویج فرهنگ «غدیر» از نیازهای جامعه امروزی برای گسترش فرهنگ اسلامی است، بیان کرد: «غدیر» روز تعلیم الگویی همیشگی برای حکومت‌های الهی و متعلق به همه عصر‌ها است.

وی گفت: غدیر بسان چشمه ای جاری است که باید در طول اعصار مختلف تا ظهور حضرت مهدی(عج) جریان داشته باشد و این وظیفه شیعان است تا با بازگویی جریان و واقعه غدیر این امر مهم را به درستی به نسل های آینده انتقال داده و کوتاهی در این امر مهم ظلم در حق حضرت علی (ع) و مکتب شیعه است.

امام جمعه قائمشهر، غدیر و تبیین آن را یک مبحث زیر بنایی عنوان کرد که می تواند در ترویج معنوی زندگی افراد جامعه موثر باشد، ابراز داشت: غدیر معنا دهنده به سبک زندگی جامعه است و با درک مسأله غدیر و ترویج فرهنگ ولایت مداری و ولایت پذیری می توان از بسیاری آسیب های اجتماعی عصر حاضر پیشگیری کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که غدیر روز تجلی آفتاب ولایت و تداعی عنایت الهی به جامعه بشری است، گفت: با گسترش و ترویج فرهنگ غدیر شاهد تحکیم هرچه بیشتر روابط والای انسانی و دینی در جامعه خواهیم بود./202/950/ب1

ارسال نظرات