۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۴۵۰۷۷۷
با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام؛

مراسم عمامه گذاری طلاب استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

همزمان با عید غدیر، مراسم عمامه گذاری 12 نفر از طلاب استان چهارمحال و بختیاری با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد برگزار شد.
مراسم عمامه گذاری در مدرسه حقانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، پیش از ظهر امروز همزمان با عید غدیر، مراسم عمامه گذاری 12 نفر از طلاب استان چهارمحال و بختیاری، با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، مدیر استانی حوزه علمیه استان و جمعی از طلاب و روحانیان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در این مراسم با تبریک دهه امامت و ولایت، حدیث قدسی پیرامون محبت حضرت علی ابن ابیطالب علیه السلام را به عنوان معیار تقوا و لازمه رسیدن به رستگاری تشریح کرد.

وی نشانه قرآنی مؤمنان را وجود محبت حضرت علی و اولادش در دل دانست و گفت:‌ حضرت علی علیه السلام کلمه ای است که لازمه تقوای متقیان است و حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف نیز این کلمه است.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به عمامه گذاری برخی از طلاب این استان همزمان با عید غدیر گفت: طلاب و روحانیان باید بکوشند در جهت ولایت امیر مؤمنان(ع) قدم بردارند و در این راه مروج فرهنگ غدیر به معنای واقعی کلمه باشند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه به وسیله دین می توان جامعه را اداره کرد، اظهار کرد: مسأله ولایت فقیه نشأت گرفته از دین بوده و مروج دین حوزه های علمیه هستند.

در ادامه حجت الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هر ساله همزمان با عید ولایت، مراسم عمامه گذاری طلاب مدارس علمیه این استان با حضور امام جمعه شهرکرد برگزار می شود، تصریح کرد: امسال نیز به لطف الهی این مراسم با حضور 12 نفر از طلاب استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

وی حفظ حرمت لباس روحانیت از سوی طلاب را لازم و ضروری دانست و گفت: طلاب باید با همه توان در راستای نشر معارف ناب اسلام محمدی(ص) قدم بردارند و در این راه خود را سرباز امام زمان(عج) بدانند که به یقین این کار آسانی نیست./202/9457/ب1

ارسال نظرات