۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۴۵۰۷۳۶
آیت الله مجتهد شبستری:

دریافتهای نجومی با مسلک امیرمؤمنان سازگار نیست

امام جمعه تبریز با اشاره به دریافتهای نجومی از سوی برخی، گفت: این حقوقهای نجومی که در جامعه مطرح شد، برخلاف سیره امیرمؤمنان (ع) است.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی شب گذشته در آیین تجدید پیمان با شهدا در گلزار شهدا، با تبریک عید سعید غدیرخم، اظهار داشت: ما معتقدیم که عصمت شرط امامت و خلافت رسول الله (ص) است.

وی ادامه داد: این مطلب به این معنا است که باید در طول عمر امام معصیتی از وی سر نزده باشد، اگر در طول زندگی فردی معصیت و نافرمانی از پروردگار اتفاق بیفتد، او نمی تواند خلیفه پیامبر اکرم (ص) باشد و مسأله عصمت امام هم مسأله پیچیده ای نیست و نشأت گرفته از کثرت علم و ایمان است.

امام جمعه تبریز عصمت را حاصل علم امام به حقیقت آن و ایمان عمیق به خدا دانست و ابراز داشت: اگر به پزشکی یک لیوان آب بدهیم که آلوده به میکروب باشد، قطعاً از آن آب نمی نوشد، چون علم دارد که آب آلوده است و ایمان دارد که میکروب برای بدن مضر است و نباید به آن نزدیک شود.

وی با اشاره به تفاوتهای معصومین (ع) با سایر انسانها، توجه به این نکته را ضروری دانست و تصریح کرد: فردی معصوم است که در اثر کثرت علم و ایمان، عواقب و مضرات گناه را می داند، از این رو در طول عمر مرتکب گناه نمی شود، به خاطر علم و معتقد بودن به موضوع مرتکب معصیت نمی شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نوشته های موجود در کتب مورخان، محدثان و دانشمندان حتی علمای اهل سنت منصف در رابطه حضرت امیر مؤمنان(ع)، خاطرنشان کرد: بعد از وجود مقدس پیامبر اسلام (ص) عالمترین و مومنترین بین مردم وجود مقدس علی بن ابی‌طالب امیرمومنان (ع) بود و تمامی دانشمندان به این موضوع اذعان و اعتراف کرده اند.

وی با تأکید بر مسأله غدیرخم و اهمیت آن، افزود: ما افتخار داریم پیرو امیر مؤمنان علی (ع) هستیم و از این جهت عید غدیر عیدالله الاکبر، یعنی بزرگترین عید مسلمانان است، چرا که چنین شخصیتی، خلیفه رسول الله (ص) معرفی شده است و به عنوان پیشرو و امام جامعه از سوی خدا و روسولش تعیین شد.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دریافتهای نجومی از سوی برخی کارکنان دولت، ابراز داشت: این حقوقهای نجومی که در جامعه مطرح شد، برخلاف سیره امیرمومنان (ع) است، در حکومت علوی این کارها شایسته نیست.

وی ادامه داد: همانطور که حضرت امام (ره) در زندگی ساده زیست بودند و مقام معظم رهبری نیز ساده زیست هستند، همه مدیران بدنه حکومت نیز باید از تشریفات و تجملات دوری کنند، این اعمال شایسته نظام جمهوری اسلامی نیست و باید در جامعه عدالت کامل برقرار شود./202/854/ب1

ارسال نظرات