۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۴۵۰۶۰۶
مدیر حوزه علمیه قزوین:

حضرت علی صراط مستقیم دین است

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه حضرت علی(ع) صراط مستقیم دین است، گفت: کسی که از حضرت علی(ع) جدا شود از صراط مستقیم منحرف می‌شود.
حجت الاسلام علی عباسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه علمیه قزوین ظهر امروز در مراسم آیین عمامه گزاری طلاب قزوین که با حضور نماینده ولی فقیه در استان قزوین اساتید و طلاب حوزه علمیه در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید غدیر خم و امامت حضرت امیرمؤمنان علی(ع) و مراسم معمم شدن شاگردان مکتب آن حضرت، گفت: راه سعادت و کشف حقیقت راه علم است؛ کسی که در راه علم قدم برمی‌دارد در حقیقت لایه‌هایی را که بر روی حقیقت پیچیده شده برمی‌دارد و خودش را به مقصود اصلی می‌رساند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت مسأله غدیر، افزود: خداوند حضرت امیر(ع) را برای امامت و ادامه ولایت و حکومت منصوب کرد، در حقیقت این یک نصب الهی بود که با اذن خداوند متعال انجام گرفت و پیامبر هم از تمامی حاضران خواست پیام غدیر را به غایبان برسانند.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: اگر می‌بینیم غدیر واقعه‌ای می‌شود که افرادی پس از آن حضرت علی‌(ع) را به گوشه انزوا می‌کشانند و حضرت مجبور می‌شود به کشاورزی و کارهای سخت بپردازد، در حالی که خداوند ایشان را برای امامت منصوب کرده‌اند، زیرا راه علم را ترک کرده و جهل غلبه کرده با اینکه همه فرقه‌ها قبول داشتند امیرمومنان افضل صحابه است اقتضای عقل بود که درب خانه علی(ع) بروند و اقتضای مراجعه جاهل به عالم این بود و در همه امور از ایشان مشورت بخواهند.

حجت الاسلام عباسی با بیان اینکه حضرت علی(ع) صراط مستقیم دین است، ابراز کرد: صراط مستقیم صراط علی بن ابیطالب است کسی که از حضرت علی(ع) جدا شود از صراط مستقیم منحرف می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشی از آن حضرت درباره منزلت والای علمی امام، تصریح کرد: حضرت امیر در کلامی از نهج البلاغه می‌فرمایند من به راه‌های آسمان از راه‌های زمین آگاه‌ ترم و در درون خود علومی دارم که اگر آنها را برای شما بازگو کنم از عظمت آن به خود می‌لرزید، چون لرزیدن طناب دلو هنگام کشیدن آب از چاه.

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به آیاتی که به واقعه غدیر مربوط است، تأکید کرد: آیه اکمال دین، آیه ولی امر، آیه تبلیغ، آیه تطهیر، آیه ولایت و آیه اهل ذکر از آیاتی هستند که به طور مستقیم به واقعه غدیر و ابلاغ پیام الهی مبنی بر تعیین حضرت امیر به امامت مسلمین مربوط است.

وی در ادامه حقیقت علم را نور الهی دانست و افزود: حقیقت علم نور محض است کسی می‌تواند به این نور برسد که حقیقت عبودیت را درک کرده باشد چه بسیار دانشمندانی که علمشان سودی به آنان نمی‌رساند و به واسطه جهلشان در معرض گمراهی و انحراف هستند.

عرف جامعه روحانی را با لباس مقدس روحانیت می‌شناسد

حجت الاسلام عباسی با اشاره به اهمیت لباس روحانیان در جامعه، ابراز کرد: معمم شدن برای طلاب نقطه عطف مهمی است، عرف جامعه روحانی را با لباس مقدس روحانیت می‌شناسد و می‌بیند در حقیقت ظهور یک عالم در جامعه با پوشیدن لباس روحانیت است، از این جهت وظایفی بر عهده طلاب خواهد بود.

وی در پایان گفت: اهمیت این عیدی که برترین اعیاد طبق روایات ما در این است که متضمن ولایت است، مسأله ولایت خداوند بر مردم هدف همه زحماتی بوده است که پیامبر اکرم(ص) و بزرگان دین و انبیای الهی متحمل شده‌اند./873/202/ب2

ارسال نظرات