۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۴۵۰۳۷۵

چند خبر کوتاه از سیستان و بلوچستان

آغاز به کار طرح ضیافت اندیشه اساتید در دانشگاه ولایت ایرانشهر، برپایی نمایشگاه «با ولایت تا شهادت» با ارائه آثار دینی و فرهنگی در شهرستان زابل و همچنین برگزاری بیش از 300 ویژه‌برنامه دفاع مقدس در هفته گرامیداشت دفاع مقدس از اخبار کوتاه استان سیستان وبلوچستان است.
خبر کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سیستان و بلوچستان، طرح ضیافت اندیشه با هدف ارتقای سطح معرفت دینی و بصیرت سیاسی اساتید دانشگاه‌ها و مراکز علمی از امروز در دانشگاه ولایت ایرانشهر اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام عبدالواحد بامری، مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ولایت ایرانشهر با اعلام این خبر، گفت: این طرح به مدت 6 روز به‌طول می‌انجامد و در آن 70 نفر از اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی شهرستان ایرانشهر شرکت می‌کنند.

وی اظهار کرد: بازخوانی فرمایشات مقام معظم رهبری در مسائل مختلف فرهنگی و اقتصادی از جمله درباره اقتصاد مقاومتی و همچنین اصول تعلیم و تربیت دینی از مهمترین مباحثی است که طی این طرح توسط اساتید ممتاز کشوری تدریس خواهد شد.

مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ولایت ایرانشهر افزود: اساتید دانشگاهها از نخبگان جامعه هستند که علاوه بر رسالت آموزشی، مسؤولیتهای تربیتی و فرهنگی نیز در جامعه دارند و باید بتوانند بر قشر جوان و تحصیلکرده ما تأثیرگذار باشند.

حجت‌الاسلام بامری بیان کرد: قشر دانشجو و دانشگاهی ما، آینده‌ساز این مملکت هستند، لذا باید با برنامه‌ریزی مناسب و اجرای طرحهای مختلف، سعی شود تا بصیرت سیاسی و عمق معرفت دینی این قشر از جامعه را هرچه بیشتر ارتقا دهیم.

برپایی نمایشگاه «با ولایت تا شهادت» در زابل

حجت‌الاسلام محسن عارفی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زابل از برپایی نمایشگاه «با ولایت تا شهادت» در این شهرستان خبر داد و گفت: این نمایشگاه به مناسبت بزرگداشت عید غدیر خم و همچنین در آستانه فرارسیدن هفته دفاع مقدس برپا شده است که در آن محصولات هنری و فرهنگی مختلف در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زابل افزود: در این نمایشگاه زندگینامه شهدا، کتاب و الواح فشرده با موضوع غدیرشناسی، مسأله امامت و خاطرات جنگ تحمیلی و همچنین سایر محصولات فرهنگی مرتبط با این موضوع ارائه شده است.

وی اظهار کرد: در این نمایشگاه همچنین غرفه‌هایی وجود دارد که واقعه غدیر را به تصویر می‌کشد؛ همچنین غرفه‌هایی برای زنده کردن یاد و خاطره شهدا در نظر گرفته شده است که در حقیقت بازسازی فضای جبهه‌های جنگ است.

حجت‌الاسلام عارفی بیان کرد: این نمایشگاه که در محل اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زابل برپا شده است، به مدت یک هفته دایر بوده و همه روزه صبح‌ها و عصرها آماده استقبال از بازدیدکنندگان است.

برگزاری 300 ویژه‌برنامه دفاع مقدس در سیستان و بلوچستان

حسن معزی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان از برگزاری بیش از 300 ویژه‌برنامه دفاع مقدس برای قشر کودک و نوجوان سرتاسر استان خبر داد و افزود: این برنامه‌ها با آغاز هفته دفاع مقدس، در سطح مدارس و کانون‌های پرورش فکری استان برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: هدف از برگزاری این ویژه برنامه‌ها، بازسازی صحنه‌های دفاع مقدس به گونه‌ای جذاب برای قشر کودک و نوجوان جامعه است، تا با فرهنگ ایثار و شهادت بیگانه نباشند و با شخصیتهای بزرگ هشت ساله دفاع مقدس آشنا شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان افزود: برپایی نمایشگاه، معرفی شخصیتها، اجرای سرود، پخش پویانمایی، شعرخوانی، قصه گویی و همچنین مسابقات متنوع از جمله این برنامه‌هایی است که طی این هفته برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین برنامه‌هایی از جمله دیدار با خانواده شهدای دفاع مقدس، خانواده شهدای مدافع حرم، معرفی کتاب و نیز شرکت در آیین غبارروبی مزار شهدا از دیگر برنامه‌های اجرایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستاندر هفته دفاع مقدس است.

معزی در پایان عنوان کرد: متولیان فرهنگی وظیفه دارند تا فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت را به نسل کودک و نوجوان امروز منتقل کنند؛ چراکه امروزه این قشر بیش از همه اقشار تحت هجوم فرهنگی دشمن قرار گرفته است./303/831/ب1

ارسال نظرات