۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۴۵۰۰۹۹
امام جمعه دامغان:

توجه بیش از پیش به نهج البلاغه یک ضرورت است/ والدین نهال عشق علی را در دل فرزندانشان بکارند

امام جمعه دامغان با بیان اینکه عید غدیر از شعائر الهی است و گرامیداشت آن بزرگداشت اسلام ناب، گفت: وظیفه یکایک ما است که جامعه اسلامی را از معارف علوی سیراب کنیم آنچنان که هر جوان شیعه برخود ببالد که پیرو راستین سیره امیرمؤمنان(ع) است.
امام جمعه دامغان امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در خطبه‌های دشمن شکن و وحدت بخش نماز جمعه باشکوه این هفته دامغان در مصلای امام خمینی(ره) این شهرستان با تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر و دهه ولایت، اظهار داشت: همه ما وظیفه داریم عشق و یاد و راه علی(ع) را در خانواده خود و عمق جان و دل فرزندانمان نهادینه کنیم.

خطیب نماز جمعه دامغان خاطر‌نشان کرد: غدیر روز اکمال دین رسول الله است و در اهمیت پیام این روز سرنوشت‌ساز تاریخ اسلام و بشر همین بس، که پیامبر اعظم(ص) سفارش کرد که حاضران به غایبان و پدران نسل به نسل و سینه به سینه تا به قیامت پیام نورانی ولایت را به فرزندانشان برسانند و جان آنان را آکنده از مهر و عشق و ولایت علی(ع) و فرزندان امیرمؤمنان کنند.

امام جمعه دامغان با بیان این نکته که علامه امینی(ره) می فرماید «شیعه علی(ع) اخلاق و ادب و منشش باید همچون امامش باشد و جوان شیعه باید برای امیرمؤمنان و جامعه تشیع زینت باشد»، افزود: جرج جرداق مسیحی استاد ادبیات عرب، اعلام می کند که 200 بار نهج البلاغه را مطالعه کرده اما متأسفانه بسیاری از ما شیعیان حتی برای یک بار نیز این کتاب روشنی بخش را نخوانده‌ایم.

وی امام علی(ع) را گنجیه علم و دانش، دروازه معرفت، آیت و نشانه خداوند نامید و گفت: سخاوتمندی، توانایی و قدرت، حکمت و بلاغت، تسلیم امر الهی بودن، مستجاب الدعوه، جنگاوری و شجاعت از فضائل پرشمار مولای متقیان امام علی(ع) است، شخصیتی که خداوند رحمان در قرآن کریم از او با عنوان «نباء العظیم» یاد کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فاجعه منا ضمن اشاره به اینکه جنایات حکام و شاهزادگان عیاش سعودی منحصر به فاجعه منا نمی‌شود و بارها طی‌ سالها و دهه‌های اخیر تکرار شده است، اظهار داشت: اعمال پلید آل سعود بی‌جواب نخواهد ماند و بی‌شک آنها در چاه خود کنده دفن خواهند شد.

خطیب نماز جمعه دامغان اضافه کرد: شجره ملعونه آل سعود با بی کفایتی، خیانت و خباثت در سال 1990 میلادی یک هزار و 426 نفر، 1994 در واقعه پل جمرات 270 نفر، آتش سوزی منا در سال 1997 میلادی 340 نفر، رمی جمرات سال 1998 میلادی 180 نفر، 254 نفر در حوادث سال 2004، در سال 2006 میلادی 76 نفر و  در سال گذشته بیش از هفت‌هزار زائر مظلوم خانه خدا را به قتل رساندند و البته در سال 1366 هجری شمسی نیز دستشان به خون 270 حاجی ایران آغشته شد.

امام جمعه دامغان در ادامه به برگزاری سومین جشنواره ملی پسته ایران ـ دامغان در این شهرستان اشاره کرد و گفت: پسته دامغان بی تردید مرغوب‌ترین پسته ایران است و این جشنواره نه تنها هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری هدفمندی برای رشد و توسعه کشت و عرضه این محصول ارزشمند و البته معرفی دیگر جاذبه‌ها و توانمندی‌های خطه کهن دامغان است.

وی با قدردانی از شورای اسلامی، شهرداری، فرمانداری، اداره تعاون روستایی، جهادکشاورزی و میراث فرهنگی و سایر نهادها و شخصیت‌هایی که در برگزاری سومین جشنواره ملی پسته ایران ـ دامغان نقش آفرین بودند، خاطر‌نشان کرد: آموزش باغداران و آشنایی آنان با دستاوردهای روز، نشست‌های هدفمند با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، برپایی نمایشگاهی با 42 غرفه مرتبط با بخش کشاورزی را از برنامه‌های مطلوب این جشنواره برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان با اشاره به صادرات سالانه 137 تا 183 هزارتن پسته در کشور و ارز آوری قریب به یک و نیم میلیارد دلاری این محصول ارزشمند برای ایران گفت: باید زمینه‌های افزایش صادرات پسته ایران و بالاخص پسته مرغوب دامغان بیش از پیش فراهم شود زیرا تنها با صادرات 70 درصد پسته تولیدی کشور می‌‌توان ارزش افزوده لازم را به بخش کشاورزی رساند.

خطیب نماز جمعه دامغان در بخش پایانی سخنان خود با یادآوری سالگرد حمله وحشیانه نیروهای رژیم غاصب و خونریز صهیونیستی به اردوگاه صبرا و شتیلا آوارگان فلسطینی در خاک لبنان و کشتار وحشیانه 3 هزار و 297 انسان از جمله زنان و کودکان، ده ها سال جنایات وحشیانه رژیم جعلی و سفاک صهیونیستی و حامیان غربی و منطقه‌ای این رژیم را محکوم کرد./977/201/ب2

ارسال نظرات