۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۴۴۹۷۴۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:

اهمیت دادن به حوزه فرهنگ مهم‌ترین دغدغه جامعه اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی در استان قزوین با اشاره به اینکه مهم‌ترین دغدغه جامعه، حوزه فرهنگ است که توجه به آن می‌تواند در حل سایر مشکلات مؤثر باشد، گفت: عدم تبیین مفهوم و عمق دین در جامعه موجب تدوین نشدن مناسب مفهوم فرهنگ و تقویت آن در جمهوری اسلامی ایران شده است.
حجت الاسلام علی نعمت اللهی

حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین مقوله‌های مهم در جامعه است، گفت: اجرای برنامه‌‌های فرهنگی با زیرساخت‌های مناسب در این حوزه فرصت مناسبی برای کاهش این آسیب‌ها است.

حجت الاسلام نعمت اللهی ابراز کرد: ارائه آموزه‌های دینی نیازمند نهادینه شدن با گذشت زمان است که باید بتوانیم تفاوت‌ها را درک و آموزش‌ها را متناسب با گروه‌های سنی مختلف ارائه کنیم.

وی در ادامه افزود: مهم‌ترین دغدغه جامعه، حوزه فرهنگ است که توجه به آن می‌تواند در حل سایر مشکلات مؤثر باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: بازدهی نامناسب برنامه‌های فرهنگی برگرفته از عوامل مختلفی همچون یکسان نبودن برنامه‌های فرهنگی است.

وی افزود: عدم تبیین مفهوم و عمق دین در جامعه موجب تدوین نشدن مناسب مفهوم فرهنگ و تقویت آن در جمهوری اسلامی ایران شده است و نتوانسته‌ایم ارتباط قابل قبولی را بین رابطه دین و فرهنگ ایجاد کنیم.

حجت الاسلام نعمت اللهی به نقش تربیت دینی در جامعه پرداخت و عنوان کرد: دو معنای متفاوت در موضوع «تربیت دینی و فرهنگ دینی» وجود دارد که بیشتر نیازمند تربیت دینی در جامعه هستیم.

وی در پایان گفت: دستیابی مردم به بسیاری از ابزارهای تکنولوژی بدون فرهنگ خاص را می‌توان عدم طراحی زیرساخت‌های مورد نیاز آن برای جامعه عنوان کرد303/ب2/853/.

ارسال نظرات