۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۴۴۹۶۱۵
مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی:

2800 طلبه در مدارس علمیه خراسان جنوبی تحصیل می‌کنند/ خطر تعطیلی در کمین برخی مدارس

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه در مرکز استان با کمبود فضا مواجه هستیم و نیاز به مدرسه داریم، گفت: بعضی از مدارس در دیگر شهرهای استان به علت اینکه پشتیبانی لازم را ندارند و یا آمار این مدارس پایین است در آستانه تعطیلی هستند که امیدواریم با حمایت مسؤولان مدارسی که در خطر تعطیلی قرار دارند به رشد محور تبدیل شوند.
حجت الاسلام مشرفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محسن مشرفی، مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی 95- 96 حوزه علمیه خراسان جنوبی اظهار داشت: نمایندگی مرکز مدیریت حوزه علمیه استان از سال 89 تاسیس شده است و بعد از رحلت آیت الله واعظ طبسی تغییرات بسیاری در ساختار حوزه علمیه به وجود آمد.

وی با بیان اینکه  28 مدرسه علمیه در استان خراسان جنوبی وجود دارد که از این تعداد هشت مدرسه خواهران و 20 مدرسه برادران است، گفت: 25 مدرسه حوزه علمیه زیر نظر حوزه علمیه خراسان و سه مدرسه سفیران هدایت نیز زیر نظر حوزه علمیه قم هستند.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه 2 هزار و 800 نفر در مدارس حوزه علمیه استان در حال تحصیل هستند که از این تعداد 500 نفر در مدرسه سفیران هدایت و 2 هزار و 300 نفر در مدارس زیر نظر حوزه علمیه خراسان تحصیل می‌کنند، افزود: از این تعداد حدود 800 نفر خواهر و 2 هزار نفر برادر هستند.

حجت الاسلام مشرفی با بیان اینکه 350 نفر امسال در حوزه های علمیه استان پذیرش شده‌اند که از این تعداد 150 نفر خواهر و 200 نفر برادر هستند، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه استان نسبت به نیازهای فرهنگی، تخصصی، علمی و دینی رشد نکرده است و آماده پاسخگویی به بسیاری از مسائل نیست.

وی با بیان اینکه امروزه بسیاری از مسائل را از لحاظ کمی و کیفی نمی‌توانیم پاسخگو باشیم، ادامه داد: حوزه علمیه استان از ابعاد مختلف مانند معرفتی، فرهنگی، عمرانی، سازمانی و ساختار نیاز به حمایت دارد، استان خراسان جنوبی باید جایگاه خود را در میان دیگر استان‌ها به نمایش بگذارد.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه روحانیان و طلاب استان به بهترین نحو ممکن به فرمایشات مقام معظم رهبری هم در مقام فکر و اندیشه و هم در مقام گفتار و عمل لبیک می‌گویند، خاطرنشان کرد: لبیک یا خامنه‌ای در گفتار، فکر، اندیشه و رفتا طلاب در استان خراسان جنوبی مشهود است.

حجت الاسلام مشرفی با بیان اینکه در مرکز استان با کمبود فضا مواجه هستیم و نیاز به مدرسه داریم، اظهار کرد: بعضی از مدارس در دیگر شهرهای استان به علت اینکه پشتیبانی لازم را ندارند و یا آمار این مدارس پایین است در آستانه تعطیلی هستند که امیدواریم با حمایت مسؤولان مدارسی که در خطر تعطیلی قرار دارند به رشد محور تبدیل شوند./202/880/ب1

ارسال نظرات