۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۴۴۹۴۹۲
مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی:

بانوان طلبه عهده دار رسالت فرهنگی در حوزه زنان هستند

حجت الاسلام مسعود نیا با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب، حضور زنان مستعد در حوزه های علمیه را لازم و ضروری دانست و گفت: مقابله با این تهاجم فرهنگی نیازمند طلاب متعهد و عالم دارد.
حجت الاسلام مسعودنیا

به گزار خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی عصر امروز در آیین افتتاحیه مدارس علمیه خواهران استان در مدرسه علمیه فاطمه الزهراء تبریز،به بیان گزارش و مشکلات حوزه های علمیه خواهران پرداخت و از حمایت‌های حضرت آیت الله مجتهد شبستری در حمایت از حوزه‌های علمیه خواهران تقدیر و تشکر کرد.

وی با بیان اینکه مهمترین هدف ما از فعالیت در حوزه علمیه خواهران، تحقق مطالبات مقام معظم رهبری است تا به حوزه ای ایده آل و مطلوب برسیم، افزود: مقام معظم رهبری بر تحصیل و تهذیب طلاب تأکید دارند، همچنین طلاب باید برنامه هایی برای تحصیل علوم روز و همچنین تهذیب نفس داشته باشند.

حجت الاسلام مسعودنیا تهذیب و اخلاق را از موضوعات غیر قابل انفکاک از حوزه های علمیه دانست و گفت: انس با قرآن و ادعیه از مسائلی است که باید مورد توجه طلاب خواهر باشد، اگر این مسائل از حوزه های علمیه و طلاب خواهر گرفته شود حوزه علمیه شکل نخواهد گرفت.

وی با بیان اینکه انس با قرآن  ادعیه ایمان را خدشه ناپذیر خواهد کرد، ادامه داد: از توصیه های اکید رهبر انقلاب برای حوزه های علمیه همین انس با ادعیه و قرآن کریم و تقویت ایمان طلبه است، طلبه باید با این مسائل مأنوس باشد و اجازه ندهد تا ایمان و اعتقاد او دچار ضعف و در نتیجه دوری از خداوند متعال شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات کتابخوانی آثار استاد شهید مطهری، برگزاری مسابقات قرآنی در پنج رشته قرائت، مفاهیم، حفظ و همچنین سایر مسابقات قرآنی از جمله فعالیتهای حوزه علمیه خواهران استان است که با قدرت ادامه پیدا می کند.

وی با تأکید بر پیگیری مسائل مربوط به زنان در جامعه اسلامی و رفع مشکلات آنها در حوزه های علمیه، ادامه داد: حوزه علمیه خواهران باید پیش از پیش فعال عمل کند و بتواند بسیاری از خلأهای موجود در حوزه زنان را پر کرده و مشکلات مربوط به آنها را در میان زنان و از سوی خود بانوان حل کند.

حجت الاسلام مسعود نیا با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب حضور زنان مستعد را در حوزه های علمیه لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: مقابله با این تهاجم فرهنگی نیازمند طلاب متعهد و عالم دارد، زنان و بانوان باید با حضور در حوزه های علمیه در برابر این هجمه ها بایستند و دشمن را در عرصه فرهنگی نیز مأیوس کنند./۸۵۴/202/ب2

ارسال نظرات