۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۴۴۹۳۰۲
آیت الله اعرافی:

آل سعود درصدد تهی کردن حج از روح ولایت و برائت از مشرکان است/ دولت و مجلس برای رفع مشکلات جامعه همت کنند

امام جمعه قم با محکوم کردن جنایات آل سعود و اعلام حمایت از شیخ عیسی قاسم، گفت: شجره ملعونه خبیثه آل سعود روح ولایت و برائت از مشرکان را از حج گرفته و آن را به یک سفر کوچک تفریحی تبدیل کرده اند.
نماز جمعه قم به امامت آیت الله اعرافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی صبح امروز در خطبه های نماز عید سعید قربان که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با تأکید بر شناخت صحیح از عصر غیبت و امام زمان(عج) اظهار داشت: آل سعود یک اسلام وابسته به قدرت های استکباری است دست در دست صهیونیست و غرب گذاشته است.

امام جمعه قم ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران راه خود را از حکام آل سعود جنایتکار جدا کرده و درصدد است که چهره واقعی اسلام را به جهانیان نشان دهد.

وی ادامه داد: در پیام امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره سعودی ها و اقدام آن ها برای صد راه حج آمده که حج یک سفر عبادی و سیاسی است در حالی که آن ها قصد دارند این فریضه را به یک سفر گردشگری کوچک تبدیل کنند.

مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: آخوندهای درباری و وابسته به آل سعود تلاش می کنند ظواهر اسلام را حفظ کنند و محتوای سیاسی و معرفتی را از حج بگیرند و حج را به یک تفرجگاه تبدیل کنند.

وی با بیان این که آل سعود قصد تهی کردن حج از روح ولایت و برائت از مشرکان را دارد، گفت: حکام ظالم سعودی پیامی به جهان صادر کرده که اهداف تکفیری و تروریستی در آن وجود دارد.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: این خاندان، معارف دین مبین اسلام را تحریف کرده و در سراسر جهان به سفاکی و ظلم می پردازد؛ این شجره ملعونه خبیثه آل سعود حتی راه را حجاج بیت الحرام صد و این حرم امن الهی را ناامن کرده اند.

وی تأکید کرد: دل های مسلمانان ایران با خدای کعبه است و بر اسلام و خدای اسلام پیمان بسته و بر سر آن خواهیم ماند و آن را با بی راهه های حکام سعودی تعویض نمی کنیم.

امام جمعه قم با اشاره به جنایات آل سعود در منطقه ابراز داشت: کشور بحرین در این چند سال ظلمت های زیادی را تحمیل شده و شیخ عیسی قاسم، این مجاهد بزرگ و رهبر شیعیان بحرین را سلب تابعیت کرده و قصد محاکمه کردن وی را دارند.

وی بر لزوم حمایت همه مسلمانان عالم از شیخ عیسی قاسم تأکید کرد و گفت: همه مسلمانان جهان این حرکت ظالمانه آل خلیفه را محکوم کرده و حمایت از شیخ عیسی قاسم را اعلام می داریم.

مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: اعیاد اسلامی باید ما را به فکر مردم بیندازد؛ آسیب های مختلف اجتماعی در جامعه وجود دارد و این مساجد باید پایگاهی برای حل معضلات و گرفتاری های مردم باشد.

وی اظهار داشت: همه مسؤولان و دولتمردان باید بیدار شوند و البته وظیفه مسؤولان در برطرف کردن مشکلات جامعه بسیار مهم است؛ در حوزه ازدواج، طلاق، بیکاری، اعتیاد و دیگر معضلات همکاری بیشتری نیاز است.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: گاهی اوقات این معضلات به حدی عمیق می شود که رهبر معظم انقلاب درباره آن اظهار شکوه می کنند؛ مجلس و دولت باید کمر همت بر حل مشکلات جامعه ببندند.

وی در پایان به نقش نهادهای آموزشی در مرتفع کردن مشکلات جامعه اشاره کرد و گفت: دانشگاه ها، مدارس و حوزه های علمیه نیز باید آموزش های لازم را به جوانان بدهند و در این زمینه تکلیف خود را به خوبی ایفا کنند./840/پ201/ج1

ارسال نظرات