۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۷
کد خبر: ۴۴۹۱۱۷
آیت الله مجتهد شبستری:

تهاجم فرهنگی دشمنان بیشتر متوجه دانش آموزان است

امام جمعه تبریز با اشاره به تهاجم فرهنگی سخت دشمن علیه اعتقادات ملت بزرگ ایران، گفت: دانش آموزان بیشترین آسیب پذیری را از این حوزه دارند.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله مجسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی شنبه شب در دیدار با رؤسای بسیج دانش آموزی کشور با اشاره به تهاجم فرهنگی سخت دشمن علیه اعتقادات ملت بزرگ ایران، گفت: دانش آموزان بیشترین آسیب پذیری را از این حوزه دارند.

وی با تأکید بر بسیج نیروها برای مقابله با تهاجم فرهنگی و نبرد نرم دشمن، ادامه داد: همه به ویژه مسؤولان بسیج دانش آموزی مؤظف هستند با این هجمه فرهنگی مقابله کنند، دشمن نهایت تلاش خود را می کند تا اعتقادات و دین مردم را از دست آنها بگیرد و جامعه را نسبت به دین و دینداری بی تفاوت کند.

امام جمعه تبریز با تأکید بر گسترش دامنه فعالیتهای مذهبی در مدارس و پاسخگویی به شبهات دانش آموزان در قالب برگزاری کرسی های آزاد اندیشی همچون دانشگاه ها، ابراز داشت: با توجه به انجام کارهای زیاد در حوزه فعالیت های دینی و قرآنی در مدارس، این اقدامها در مقابل تهدیدهای دشمن در حوزه فرهنگی کم است و نیاز داریم تا با جذب بیشتر دانش آموزان به مباحث دینی، در برابر اقدام های ضدفرهنگی غرب ایستادگی کنیم.

وی با اشاره به فعالیتهای تشیع لندنی و اسلام آمریکایی در منطقه و جهان، تصریح کرد: ولایت و اسلام در خطر است و با توجه به شرایط حساس امروز، مسؤولان بسیج دانش آموزی به عنوان حافظان انقلاب باید فعالیت بیشتری در بحث روشنگری و اقناع دانش آموزان انجام دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود نیز با بیان اینکه بسیج به معنی جهاد در راه خدا است، خاطرنشان کرد: زمانی شرایط جهاد نظامی را ایجاب می کرد که در دوران دفاع مقدس، بسیج با حضور در کنار سپاه، ارتش و نیروهای مسلح دین خود را ادا کرده و از عوامل موفقیت ما همین حضور بسیج مردمی بود.

وی ادامه داد: گاهی ادای وظیفه جهاد علمی، فکری و زبانی است که با توجه به برخی روایات، فضیلت جهاد زبانی والاتر از جهاد نظامی است، بسیجیان آمران به معروف و ناهیان از منکر هستند و در همه شرایط وظیفه مسلمانان است که به این وظیفه همگانی عمل کنند.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه بسیج در طول پیروزی انقلاب اسلامی توانست وظیفه خود را به خوبی ایفاء کند و از انقلاب و ولایت فقیه صیانت و حمایت کند، ابراز داشت: امروز نیز بسیج وظیفه خطیر و بزرگتری را بر عهده دارد آن مقابله با برنامه نفوذ دشمن و تهاجم فرهتگی غرب است./۸۵۴/202/ب2

ارسال نظرات