۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۴۴۹۱۰۴
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه كشور:

ايجاد نا امیدی در مردم خیانتی بزرگ است/ نقطه اتكاي ما در گرو همراهی با رهبری است

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ايجاد نا امیدی در مردم را بزرگترین خیانت دانست و گفت: اگر بخواهیم مردم را ناامید کنیم به نظام و انقلاب خیانت کردیم و نباید دو دلی و سستي در کار مدیران اجتماعی باشد بلكه بايد انگیزه ها را در جامعه تقویت کنند.
حجت الاسلام والمسلمین تقوی- رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در گلوگاه، حجت الاسلام والمسلمین سيد رضا تقوي، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه كشور، عصر امروز در اجلاسیه ائمه جمعه مازندران که با موضوع «نماز جمعه قرارگاه فرهنگی با تحقق شعار سال» در گلوگاه برگزار شد، افزود: پیشوایی و امامت نوعی از مدیریت اجتماعی است چرا که در آن مدیر با انسان هایی سر و کار دارد که باید آنها را در محور آرمان ها، سلیقه ها و استعدادها گرد آورده و به سمت هدف راهنمایی کند.

وي گفت: سعه صدر در پناه طرفیت بالا، کارها را آسان می كند و به همین دلیل مدیریت اجتماعی نیازمند ظرفیت است که با این ظرفیت ها گره های کور مردم گشوده شود تا زیربار سنگین توقعات اجتماعی کمرهاشکسته نشود.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه كشور با بيان اينكه ائمه جمعه، هدایت مردم را بر عهده دارند که از آرزوی نیکان است و انسان های شایسته، مدیريت جامعه را بر عهده دارند، يادآور شد: ائمه جمعه در این مدیریت در تداوم امامت غدیری قرار گرفتند و در غیبت صغری و کبری، امامت و ولایت، شعبه ای از آن کانون است و امامت ائمه جمعه در همین راستا است و جدای از آن نیست.

حجت الاسلام تقوي ادامه داد: با این حجم کار مسؤولیت بالا است که باید بر دوش حمل کرد و بدانيم در اين سمت اكنون مدیریت انسان ها و فرماندهی قرارگاه در اختیار است و باید اين مديريت اجتماعي داراي ویژگی هایی باشد که از جمله خوداصلاحی و خودسازی، علم و آگاهی، بصیرت و بینش، کفایت و توانایی در اداره امور، مسؤولیت شناسی، قدرت بسیج مردم را داشته، مردم را در صحنه نگه دارد و مردمی باشد، هم دردی با مردم  از اين نكات مهمي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.

وي گفت: مدیر اجتماعی وقتی می تواند مردم را به صحنه آورد که از اعتبار برخوردار بوده و  داراي سرمایه اجتماعی باشد، و به نوعي به مردم امید واقعی و حقیقی دهد و بیش از توان از مردم انتظار نداشته باشد؛ حداقل ها را برای مردم رعایت کند و مردم را آزار نرساند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با اشاره به تزريق نااميدي ها از سوی دشمنان در جامعه، اظهار داشت: آنقدر نقطه های امید در جامعه داریم که مردم به ناامیدی کشیده نمی شوند و قدرتی که امروز نظام دارد آن را به عنوان ابرقدرت تبدیل کرده است و اين قدرت ما است که می تواند مستکبران را نابود کند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه كشور با اشاره به اينكه دشمنان اسلام خواستند سوریه را از بین ببرند، يادآور شد: در اين مسير هم فرزندان ما اجازه چنين كاري را به دشمنان ندادند و با اعزام متشاران به سوريه از توطئه هاي دشمنان جلوگيري كردند و ارتجاع منطقه از اين قدرت ايران اسلامي هراسان است.

حجت الاسلام والمسلمین تقوي گفت: اكنون و در شرايط فعلي ايران اسلامي در اوج قدرت است و حرف اول را می زند و در عراق و افغانستان و بسياري از كشورهاي اسلامي افكار، ايده ها و برنامه هاي فرزندان ما مؤثر واقع شده و دشمنان را به نابودي كشانده است.

وي ايجاد نا امیدی در مردم را بزرگترین خیانت دانست و خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم مردم را ناامید کنیم به نظام و انقلاب خیانت کردیم و نباید دو دلی و سستي در کار مدیران اجتماعی باشد بلكه بايد انگیزه ها را در جامعه تقویت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با اشاره به این که وجود فیش های حقوقی نجومي يكي از مشكلات ما در جامعه است كه باید پیگیری شود، گفت: اما این گونه مسائل نباید مردم را ناامید کند، بلکه باید مردم را در صحنه نگه داریم و پیگیر ضعف ها، فتنه و فتنه گری و مشکلات باشیم و به همگان بفهمانيم نقطه اتكاي ما رهبري و در گرو رهبری بودن است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه كشور گفت:‌ پست مدیریت امانت است و امانتداری سنگین است و کسانی که با کراهت در پست نشسته اند نمی توانند کاری انجام دهند و شوقی برای کار نیست و به همین دلیل مدير اجتماعي بايد با شوق وارد كار شده و عالم به معارف و عالم به روش ها و عالم به زمان باشد و نيروهاي انقلابي به هم گره بخورند.

وی همچنين با اشاره به ساخت زائر سراي مازندراني ها در مشهد، بيان داشت: اين زائر سرا بايد با قوت دنبال و اعتبارات لازم فراهم شود تا ساخت و سازها انجام شود.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اين كه براي ساخت اين زائرسرا در هشت طبقه 120 ميليارد ريال اعتبار نياز است، گفت: اين زائرسرا كار فرهنگي مهم و تأثيرگذار است كه برای افراد محرومی که پول ندارند با دستور رهبري، زائرسرايی ارزان ایجاد شود كه  برخی از استان ها تحویل گرفتند و کارشان شروع شده است كه در مازندران هم بايد سهم هر شهرستان مشخص شود تا كار آغاز شود که ساخت اين زائر سرا به اندازه مسجد و مدرسه علمیه اهمیت دارد و اگر استانی اقدام نکند بازپس گرفته می شود.

ربیع فلاح، استاندار مازندران نیز در این نشست با بیان این که اقتصاد مقامتی در استان با توجه به دغدغه ها و سیاست های رهبری دنبال می شود، گفت: در مازندران قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان با دستور رهبری شکل گرفت  كه در همين راستا و در بخش صنعت و معدن 470 میلیارد تومان برای ارائه به کارگاه هايي که زیر يكصد نفر اشتغال دارند تسهيلات پرداخت مي شود.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به این که در سیاست اقتصاد مقاومتی وضعیت استان مازندران بسيار مناسب است و از استان هاي برتر در مشاركت هاي اقتصاد مقاومتي هستيم، گفت: مهمترین ماموریت ما در سال جدید، اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است که همه تلاش ما در طول اين مدت بسترسازی و مشارکت همه جانبه مردم و  ايجاد همدلی و همزمانی بوده است که موفق بوده ایم./1317/202/ب2

ارسال نظرات