۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۴۴۸۹۰۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

آل سعود بویی از اسلام نبرده است/ مراسم پیاده روی اربعین طرحی برای بیداری اسلامی در منطقه

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه آل سعود بویی از اسلام نبرده است، گفت: دولت عربستان امسال راه حج را بر روی ایرانیان بست اما غافل از اینکه انقلاب اسلامی برای بحث بیداری سایر کشورها، مسأله راهپیمایی اربعین را راه اندازی کرده که این توفیقی الهی است.
حجت ‌الاسلام سیدجعفر مرتضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام سیدجعفر مرتضوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در نشست مدیران ادارات تبلیغات اسلامی شهرستانهای تابعه این استان با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای حادثه منا گفت: در حال حاضر که آل سعود خائن مسیر حج را بر روی ما بسته است، چندین راه را معصوم(ع) برای ما مشخص کرده که یکی از آنها خواندن دو رکعت نماز دهه اول ذی الحجه است که بعد از نماز مغرب و قبل از نماز عشا خوانده می شود و در هر رکعت بعد از قرائت حمد و سوره آیه ۱۴۲ سوره اعراف باید قرائت شود و ثواب این دو رکعت نماز برابر با ثواب حاجیان و شریک شدن در اعمال حجّ آنها است.

وی با بیان اینکه راه مکه بسته شد اما دشمنان احمق ما نمی دانند که یک سفر زیارتی امام رضا(ع) ثوابش در نزد خداوند برابر با هزار حج واجب و هزاران هزار حج عمره است، افزود: در روایات بسیاری داریم که معصومین علیهم السلام می فرمایند به جای حج عمره به زیارت امام حسین(ع) بروید که زیارت امام حسین(ع) برابر ثواب هزار حج عمره است.

حجت ‌الاسلام مرتضوی افزود: آیه 142 سوره اعراف، دال بر وجود امام زمان(عج) و صحت ولایت امیرمؤمنان(ع) است چراکه اگر بنا است حضرت موسی که برای مناجات با خدا سی روز از قوم خود جدا شد، برای خود جانشین انتخاب کند، چطور ممکن است پیامبر عظیم الشأن اسلام قبل از وفات خود جانشین انتخاب نکرده باشد.

وی با اشاره به اینکه در این آیه نکات بسیار زیاد و ریزی نهفته است، ادامه داد: باید شکرگزار پروردگار عالم باشیم و تشکر کنیم از ولی نعمتهای خودمان، حضرت محمد(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام که خداوند این توفیق را به ما داد که در نهاد مقدس سازمان تبلیغات اسلامی، زیر نظر رهبر معظم انقلاب و ولایت فقیه مشغول خدمت به مردم باشیم.

حجت ‌الاسلام مرتضوی با بیان اینکه شرح مفاهیم آیات قرآنی و تفسیر سوره های قرآنی باید برای مردم گفته شود و روحانیان شاغل در ادارت نباید حس و حال کارمندی به خود بگیرند و از فضای حاکم بر امورات یک طلبه فاصله بگیرند، افزود: روحانیون شاغل در ادارات باید در مسائل مذهبی مسجد، اقامه نماز، سخنرانی و دیگر مسائل مذهبی و اجتماعی سهیم باشند و نقش ایفا کنند و این از ضرورتها است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی باید با خباثت هایی که آل سعود خبیث و پست تر از یهود انجام می دهند برخورد کند، تصریح کرد: خیانتهای آل سعود نتیجه نوکری کردن برای آمریکا و اسرائیل است که باید به شدت با آن برخورد کرد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه آل سعود بویی از اسلام نبرده است، گفت: دولت عربستان امسال راه حج را بر روی ایرانیان بست اما غافل از اینکه انقلاب اسلامی برای بحث بیداری سایر کشورها، مسأله راهپیمایی اربعین را راه اندازی کرده که این توفیقی الهی است و باید از آن به نحو شایسته و مطلوب استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه بنا بر آمارهای رسمی سال ۹۴ بیش از ۲۲ میلیون زائر از کشورهای مختلف جهان و از ۴۰ ملیت مختلف از آسیا، آمریکا، اتحادیه اروپا، استرالیا و آفریقا در مراسم اربعین شرکت داشتند، خاطرنشان کرد: سهم ایران اسلامی از این آمار بیش از دو میلیون نفر بود و اینجا است که نقش پر رنگ نهادهای انقلابی همانند سازمان تبلیغات اسلامی، با دارا بودن بیش از 91 هزار هیأت مذهبی باید دیده شود.

حجت ‌الاسلام مرتضوی با تأکید بر اینکه مسأله اربعین بسیار ظریف و حساس است چراکه هم کشور عراق شرایط خاص خود را دارد و هم جایی که چندین کشور حضور پیدا می‌ کنند، باید تمام شرایط و تدابیر لازم تعریف و اندیشیده شود تا کوچکترین مشکلی به وجود نیاید، تصریح کرد: وظیفه ما این است که با ظرفیتهایی که در دست داریم از جمله هیأتهای مذهبی، کانون مداحان، ائمه جمعه و جماعات و روحانیان مستقر، اعزامی و بومی و جمعیت بانوان فرهیخته، اداره امور قرانی، مؤسسات و خانه های قرآن شهری و روستایی، نکات ظریف و حساسی که در رابطه با اهمیت راهپیمایی اربعین، آداب سفر، فلسفه زیارت، فضائل زیارت، هدف از زیارت اربعین و مسائل دیگر را به مردم منتقل کنیم.

گفتنی است، نشست مدیرکل، معاونان اداری مالی و فرهنگی و مدیران ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان های استان چهار محال و بختیاری صبح امروز با حضور حجت ‌الاسلام مسلم اسماعیلی، مسؤول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین این استان در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد./202/9457/ب1

ارسال نظرات