۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۴۴۸۳۷۹
مدیر حوزه علمیه قزوین:

وقف فقط متعلق به متمکنین نیست

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه همه مردم می‌توانند واقف باشند و فرهنگ وقف را ترویج دهند، گفت: مردم می‌دانند که وقف فقط متعلق به متمکنین نیست، بلکه همه می‌توانند در این مسیر مشارکت داشته باشند.
حجت الاسلام علی عباسی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباس مدیر حوزه علمیه قزوین در دیدار با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، ترویج سنت حسنه وقف در جامعه اسلامی را با اهمیت دانست و گفت: وقف در جامعه در حال فراگیر شدن است و هر روز شاهد رشد فرهنگ وقف هستیم.

وی در ادامه با اشاره به این که موضوع وقف پیش از اسلام نیز مطرح بوده، اظهار کرد: پس از اسلام وقف بصورت جدی‌تر ادامه داشته و پس از پیروزی انقلاب هم روند جدیدی در حوزه وقف صورت گرفت و نیت‌های واقفان ساماندهی شد.

وقف فقط متعلق به متمکنین نیست

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه همه مردم می‌توانند واقف باشند و فرهنگ وقف را ترویج دهند تصریح کرد: مردم می‌دانند که وقف فقط متعلق به متمکنین نیست، بلکه همه می‌توانند در این مسیر مشارکت داشته باشند.

 حجت الاسلام عباسی ضمن قدردانی از برگزاری برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه و امام زادگان با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ وقف ابراز کرد: روایات متعددی در این رابطه وجود دارد و باید بیش از گذشته به این امر توجه کنیم.

حجت الاسلام عادل، مدیرکل اوقاتف و امور خیریه قزوین هم در این دیدار با اشاره به تلاش حوزه‌های علمیه در جهت ترویج وقف در جامعه ابراز کرد: اساتید و روحانیون به عنوان افراد ارزشی و تاثیرگذار می‌توانند در آگاهی بخشیدن به نیت واقفان موفق عمل نمایند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، تعامل بیشتر این اداره کل با حوزه را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: با تعامل و همکاری علماء، روحانیون و همچنین حوزه‌های علمیه در تلاش هستیم گامی موثر در بهینه سازی نیت واقفان در استان برداریم تا گره‌ای از مشکلات جامعه به دست و اقفین خیراندیش باز شود.

حوزه‌های علمیه موقوفات قابل توجهی دارند  

 حجت الاسلام عادل در ادامه با بیان اینکه درحال حاضر حوزه‌های علمیه موقوفات قابل توجهی دارند  اظهار کرد: ما باید با برنامه ریزی اصولی بتوانیم از این ظرفیت در راستای احیا مدارس علمیه گام برداریم.

وی در پایان بابیان اینکه ترویج فرهنگ وقف در جامعه نیازمند فرهنگ سازی است گفت: ترویج فرهنگ وقف آثار اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و دینی بسیاری دارد و از آنجایی که همواره به وقف‌های جدید نیاز داریم، ترویج فرهنگ وقف باید در دستور کار همه باشد./873/102/ب2

ارسال نظرات