۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۴۴۸۳۴۵
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

پرهیز از ربا موجب اعتمادسازی در جامعه می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین جلب اعتماد عمومی را رمز موفقیت مدیران بانک‌ها و مدیران سایر دستگاه‌ها دانست و گفت: پرهیز از ربا یکی از مسائلی است که در جامعه اعتمادسازی می‌کند و نباید از کنار آن به سادگی عبور کرد، زیرا خداوند فرموده آن‌هایی که ربا می‌ خورند خود را برای جنگ با خدا و رسول او آماده می‌کنند.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین ظهر امروز در دیدار رؤسای بانک‌های استان قزوین که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، با اشاره به اجرای عدالت در حوزه مالی اظهار کرد: در حوزه اقتصادی و مالی، اجرای عدالت بسیار مهم و ضروری است و اگر فرصت‌های مالی بر مبنای عدالت و قسط توزیع شوند یعنی اگر با جدیت دنبال و تحقق یابد حقی از شهروندی ضایع نمی‌شود و جلب اعتماد مردم را به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: باید تلاش کنیم تا اعتماد جامعه دینی جلب شود و اگر فعالیت بانک‌ها مورد اعتماد مردم قرار گیرد و به ربا آلوده نباشد، آن‌ها سرمایه‌های خود را در بانک‌ها قرار می‌دهند و این مهم در نهایت موجب توسعه خدمت‌رسانی به مردم خواهد شد.

امام‌جمعه قزوین با اشاره به موضوع مفاسد اقتصادی خاطر نشان کرد: مدیران بسیار کمی در موضوع مفاسد اقتصادی دخیل هستند اما کمِ آن هم زیاد است، زیرا به اعتماد عمومی آسیب می‌رساند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین جلب اعتماد عمومی را رمز موفقیت مدیران بانک‌ها و مدیران سایر دستگاه‌ها دانست و ابراز کرد: پرهیز از ربا یکی از مسائلی است که در جامعه اعتمادسازی می‌کند و نباید از کنار آن به سادگی عبور کرد، زیرا خداوند فرموده آن‌هایی که ربا می‌کنند خود را برای جنگ با خدا و رسول او آماده می‌کنند.

 وی در ادامه با اشاره به اهمیت قرض‌الحسنه و تقویت و توسعه این سنت حسنه، تصریح کرد: نگاه دینی به قرض‌الحسنه این است که کسانی که قرض‌الحسنه می‌دهند، رزقشان چند برابر می‌شود اما خداوند بر نابودی ربا تأکید می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خاطر نشان کرد: در نگاه دین اگر مردم اهل ایمان و تقوا شوند، خداوند برکات را از زمین و آسمان برای آن‌ها نازل می‌کند.

وی در پایان امانت‌داری را یکی دیگر از ویژگی‌های جامعه اسلامی برشمرد و افزود: خداوند فرمان می‌دهد که امانت‌ها باید به اهلش سپرده شود./873/203/ب2

ارسال نظرات