۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۴۴۸۱۲۳
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی:

کنگره سه هزار شهید خراسان شمالی بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی استان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به برگزاری کنگره 3 هزار شهید خراسان شمالی در مهرماه امسال، گفت: این کنگره بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی با رویکرد ایثار و شهادت است.
حسین ثابت قدم وحید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حسین ثابت‌قدم وحید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در جلسه کمیته فرهنگی و هنری کنگره سه هزار شهید استان، اظهار کرد: خراسان شمالی در آستانه برگزاری کنگره سه هزار شهید خراسان شمالی قرار گرفته که فضای اجرایی کنگره نشان از نظم، دقت و درایت حاکم بر آن دارد.

وی که مسؤول کمیته فرهنگی و هنری کنگره سه هزار شهید خراسان شمالی هم هست، افزود: دبیرخانه این کمیته حدود یک سال پیش تشکیل و فعالیتهای آن در این راستا آغاز شده است.

ثابت‌قدم وحید با اعتقاد به اینکه ماهیت و اساس کنگره شهدا، یک ماهیت فرهنگی است که می‌تواند به‌درستی فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه کند، از برگزاری ٢٢ برنامه راهبردی و پنج برنامه شاخص برای این کنگره سه هزار شهید خراسان شمالی خبر داد.

وی برگزاری مسابقه استانی نامه‌ای به شهید و چاپ کتاب از آثار رسیده، مسابقه انتخاب بهترین طرح پیشنهادی در زمینه ترویج فرهنگ شهادت، پخش فیلم‌های مرتبط با دفاع مقدس در پارکها و مجتمع های فرهنگی هنری، برگزاری شبهای شعر و خاطره، ایجاد بخش ویژه دفاع مقدس و موضوع ایثار و شهادت در کتابخانه‌های عمومی استان و اجرای طرح زائران نور در گلزار شهدا ازجمله برنامه‌های این کمیته در راستای برگزاری کنگره سه هزار شهید خراسان شمالی است.

ثابت‌قدم وحید از حمایت از تولید یک اثر نمایشی و فاخر با موضوع ایثار و شهادت با حضور هنرمندان شاخص این حوزه خبر داد و افزود: حمایت از تولید یک قطعه موسیقی با محوریت دفاع مقدس با بهره‌گیری از تمامی اقوام نیز ازجمله برنامه‌های محوری برای این کنگره است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی همچنین تشکیل کانون شعر دفاع مقدس و کانون فرهنگی هنری ایثار و شهادت را از دیگر برنامه‌های ساختاری کمیته فرهنگی و هنری کنگره سه هزار شهید خراسان شمالی برشمرد و تأکید کرد: این کمیته بر تمام تولیدات و برنامه‌های اجرایی، نظارت محتوایی دارد.

گفتنی است، کنگره 3 هزار شهید استان خراسان شمالی، از نوزدهم مهرماه امسال، سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به استان در مهرماه سال 91، به‌صورت رسمی آغاز شده و تا بیست و هفتم مهرماه ادامه خواهد داشت.

در مدت‌زمان برگزاری کنگره 3 هزار شهید خراسان شمالی، چهار اجلاسیه شهدا شامل اجلاسیه ویژه بانوان، اجلاسيه ویژه دانش آموزان و فرهنگيان، اجلاسيه ویژه دانشجویان، اساتيد و طلاب و اجلاسيه ایثارگران، جانبازان، خانواده شهدا و عموم مردم برگزار می‌شود.

لازم به یادآوری است، استان خراسان شمالی دارای حدود 3 هزار شهید، 6 هزار و 613 جانباز و 33 هزار رزمنده است که در سالهای دفاع مقدس برای حراست از کشور و نظام جان‌فشانی کردند.

72 تن از شهدای استان خراسان شمالی در زمان شهادت طلبه و روحانی بودند که به نسبت جمعیت این قشر در زمان جنگ تحمیلی در استان، جامعه روحانیان و طلاب خراسان شمالی در طول هشت سال دفاع مقدس پیشگام جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بوده و بیشترین شهدا را تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند./9314/202//ب2

ارسال نظرات